Avatar billede cotus Nybegynder
10. marts 2002 - 18:46 Der er 54 kommentarer og
1 løsning

Søger team

Jeg søger et team - teamet skal bestå af min. 3 personer, men gerne flere, som har godt med gå-på-mod, kan finde ud af at arbejde sammen med andre, og har overskud i fritiden. Det som man skal kunne er én eller flere af disse ting:

- Programmering (ASP, PHP, CGI o.l.)
- Design (Arbejde med grafikprogrammer, såsom Photoshop, Illustrator, 3D Studio Max, o.l.)
- Vedligeholdelse (En webmaster, som opdaterer og vedlige-holder siden)

Hvis du kan én eller flere af disse ting, så skriv et indlæg i denne tråd, om hvad du kan, og hvorfor det netop er dig der skal udvælges!

Hvis du/i har andre spørgsmål, er du/i velkomne til at spørge løs her.

Siden skal være en ungdomsportal, som folk har lyst til at bruge, med funktioner såsom søg, nyheder, anmeldelser og meget mere.

Cotus Network
Avatar billede spx Nybegynder
10. marts 2002 - 18:47 #1
hej Cotus Network! Jeg og en af mine venner har lavet en lille præsentations side om/af os selv som du kan se på :
http://skinken.dk/alphait

Yderligere spørgsmål kan sendes til webmaster@skinken.dk
Avatar billede darkside Nybegynder
10. marts 2002 - 18:48 #2
Er der penge i det?
Avatar billede jonas- Nybegynder
10. marts 2002 - 18:48 #3
Hvad får vi for det?
Avatar billede cotus Nybegynder
10. marts 2002 - 18:50 #4
Jeg kan sige så meget som, at der er de penge i det, som der kommer ud af det!

Cotus Network
Avatar billede dmcn Praktikant
10. marts 2002 - 18:53 #5
... endnu en af dem der...
Avatar billede cotus Nybegynder
10. marts 2002 - 18:53 #6
SPX>> Tak for dit/jeres hurtige svar - i ser ud til at kunne det, der skal til, men jeg kan ikke se om i virkelig kan det, ud fra jeres side, for bl.a. jeres "Kommentér-system", virker ikke. Men jeg har hermed skrevet jer ned bag øret, og jeg vil kontakte jer igen, hvis ikke andre melder sig.

Cotus Network
Avatar billede xzxzx Nybegynder
10. marts 2002 - 18:54 #7
Jeg vil gerne hører mere.
admin@enter-s.dk / casper@schneidereit.com

ref.
www.enter-s.dk
www.enter-s.dk/freelance
Avatar billede cotus Nybegynder
10. marts 2002 - 18:55 #8
Og hvad mener du med "... endnu en af dem der...", n0rmality?
Tror du ikke jeg mener det seriøst, eller hvad mener du?

Cotus Network
Avatar billede cotus Nybegynder
10. marts 2002 - 18:59 #9
XzXzX>> Jeg har set mange, der er blevet kritiseret for at handle forbi næsen af Eksperten, så jeg vil gerne diskutere her, indtil jeg har fundet den rigtige mand til jobbet!

Hvad er det helt præcist, du gerne vil høre mere om? Hvis du skriver et mere specifikt spørgsmål, vil du få et mere specifikt svar!

Cotus Network
Avatar billede spx Nybegynder
10. marts 2002 - 18:59 #10
virker fint her...
Avatar billede cotus Nybegynder
10. marts 2002 - 19:00 #11
XzXzX>> Hvor meget kan du rent programmeringsmæssigt? Lidt PHP kan alle vel, men hvor meget kan du udvikle? Et helt community?

Og hvad angår grafikken, er jeg ikke i tvivl om at du kan finde ud af det, men jeg kan se, at hvis det bliver dig, skal du holdes lidt i ørerne hvad angår stilen, for den er måske lidt... anderledes!

Cotus Network
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
10. marts 2002 - 19:01 #12
cotus >

n0rmality mener nok at dette er ene et af de her "jeg-har-en-mega-ide-men-kan-intet-og-har-ingen-penge-men-hvis-i-laver-en-masse-deler-vi-alle-de-millioner-milliarder-vi-kommer-til-at-tjene"-ideer.
Avatar billede cotus Nybegynder
10. marts 2002 - 19:01 #13
Bjarke-B>> Jamen, så vil jeg da bare lade ham mene det...

Cotus Network
Avatar billede xzxzx Nybegynder
10. marts 2002 - 19:02 #14
Cotus >>
Ok. Her kommer den...
Er det (ligesom normality antyder - tror jeg :-) ) en side som skal køres 100% på bannerindtægter eller hvad går det præcist ud på (en Hjemmeside htoline?!)?
Avatar billede cotus Nybegynder
10. marts 2002 - 19:04 #15
Nej siden skal ikke køre på banner-indtægter. Siden skal køre på sponsorere, som skal sponsere webhotel, domæne (evt.), konkurrencer, osv.

Cotus Network
Avatar billede dcoder Nybegynder
10. marts 2002 - 19:07 #16
cotus > Jeg er MULIGVIS interesseret, men jeg kunne godt tænke mig at høre nærmere om selve ideen bag siden :)

Med venlig hilsen
Casper Veje
www.dcoder.dk
www.fortesque.dk
Avatar billede cotus Nybegynder
10. marts 2002 - 19:09 #17
Dcoder>> Om indholdet på siden, om ideen bag programmeringen, eller ideen bag designet?
Avatar billede dcoder Nybegynder
10. marts 2002 - 19:10 #18
Mest omkring indholdet, da det er det grundlæggende hvis folk ønsker at bruge siden :)
Avatar billede cotus Nybegynder
10. marts 2002 - 19:11 #19
Ingen af jer har skrevet hvilken af de tre ting i er interesserede i, så jeg regner med at det er fordi, at alle kan alt!

Cotus Network
Avatar billede dcoder Nybegynder
10. marts 2002 - 19:13 #20
:) OK, programmering er nok min stærkeste side, men design er jeg vist heller ikke helt umulig til :) Se under skills på www.fortesque.dk :)
Avatar billede xzxzx Nybegynder
10. marts 2002 - 19:13 #21
Kan man ikke også godt lave det mere flexibelt end at en bare programmere, en bare designer, og en bare opdatere?

Kan vi ikke få nogle tørr facts på bordet om sidens indhold, har du sponsore, o.s.v.?
Avatar billede cotus Nybegynder
10. marts 2002 - 19:13 #22
Det skal være en ungdomsportal - d.v.s. at der skal være søgemaskine, ugens link, ugens babe (det er vist sådan noget, der trækker unge til?), nyheder, musik-nyheder, film-nyheder... lidt alá MSN, bare i mindre format, da vi jo ikke har noget Microsoft i ryggen!

Vender stærkt tilbage med flere svar, om ca. én time.

Cotus Network
Avatar billede osaka_san Nybegynder
10. marts 2002 - 19:15 #23
[Off Topix]

spx> Bare lige en venlig henvendelse til at I måske lige burde tjekke op på jeres beskrivelse af HTML på det site ;-) - HTML kan som sådan ikke betragtes som programmering eftersom det ikke er et programmerings sprog, men et Mark-up sprog.

Derudover er der nogle påstande i jeres css forklaring som kan få de fleste W3C folk til at få en lidt dårlig mundsmag. Det drejer sig om hele det sidste afsnit af CSS delen som umiddelbart ikke rigtig hænger sammen. Microsoft har IMHO hverken lavet en css standard som er bedre end w3c's specs eller for en sags skyld "overhalet" w3c's. Ms har valgt at implementere dele af standarden men ikke det hele, og at fortæle nogle ting anderledes, hvilket er en lidt anden ting.

Derudover lyder "XML betegnes som fremtidens HTML" lidt underlig i mine øre. XML er et dataformat der kanbruges til at beskrive andre formater så som html (XHTML). Er I sikre på at I ikke mener at "XHTML er Fremtidens HTML). Der er væsentlig forskel på de 2 sprogs (xml og html) formål.Alt i alt en pæn måde at præsentere jer selv på, men måske burde i liiige løbe tingene igennem en gang til ;-).

Lidt links der måske kan hjælpe jer lidt på vej:

www.webstandards.org (god forklaring på hvad standarder er og lign.)

www.alistapart.com (virkelig gode artikler for webudviklere, ikke altid tekniske men også af filosofisk art)

http://www.glish.com/css (virkeliggodt site der fortæller om nogle af de nye teknikker profesionelle begynder at tage i brug til udvikling af bedre sites.)

Held og Lykke med fremtiden!
De Bedste Hilsner
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede dcoder Nybegynder
10. marts 2002 - 19:22 #24
Oscar >> :) Øh, er jeg bare træt, eller hvem er det du henvender dig til i din kommentar?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
10. marts 2002 - 19:23 #25
Læs lige ordentligt næste gang ;) Oscar starter sit indlæg med "spx>"
Avatar billede spx Nybegynder
10. marts 2002 - 19:24 #26
[Off Topix]

osaka_san >

Delen om bla. XML ( som er den eneste af de kritiserede som jeg har skrevet9 blev skervet kl. 5 om morgenen, og er derfor taget næsten direkte fra en XML bogs beskrivelse af XML..måske ik lige det heldigste men de må vel vide lidt om hvad der foregår ikke sandt?desuden er den side der ligger oppe i øjeblikket en lettere amputeret udgave da vi er ved at skrive den om.. :)
Du må hygge.. :)
Avatar billede dcoder Nybegynder
10. marts 2002 - 19:24 #27
OK, det ER bare mig der er træt :( Nåede lige at se det
Avatar billede cotus Nybegynder
10. marts 2002 - 19:52 #28
Dcoder>> Jeg er ikke helt vild med det design - men det er jo ikke ens betydende med, at du ikke kan finde ud af det.

XzXzX>> Jo, det kan tilpasses den enkelte, som han/hun ønsker det. Hvis du er interesseret i at lave flere af disse ting, så er det helt i orden, men det var bare til at lave en plan. Jeg har lige før skrevet lidt om sidens indhold. Nej, vi har ingen sponsor endnu - men en ven af mig, som selv hoster sider, siger at vi nemt kan finde en, og jeg har fundet en som vil hjælpe os med noget juridisk, en af dem der er med til at lave startfirma.dk!

Cotus Network
Avatar billede cotus Nybegynder
10. marts 2002 - 19:56 #29
Davs, davs, Oscar - bare spam! ;-)
Avatar billede dmcn Praktikant
10. marts 2002 - 20:00 #30
Fik lige travlt med andre ting, så fik ikke kommenteret.
"Nej siden skal ikke køre på banner-indtægter. Siden skal køre på sponsorere, som skal sponsere webhotel, domæne (evt.), konkurrencer, osv."

Hvor er dine indtægter i den sætning? Det eneste du "tjener" der er ting du giver videre. Hvordan vil du få sponsorer til at betale dine programmørers løn?
Avatar billede osaka_san Nybegynder
10. marts 2002 - 21:07 #31
cotus> Hence the Of Topic mærke (som jeg fik skrevet forkert, men som spx kopierede *hihi*) - håber du overlever, hvis ikke - så beklager jeg ;)

dcoder> Faldt lige over dit website (www.fortesque.dk). Er det bare mig eller er der en årsag til at jeg får Deja Vu når jeg læser noget af teksten og kigger rundt? ;-)

Endnu en gang beklager jeg at det kom Off Topic. Yderligere henvendelser vil køre uden for dette spørgsmål.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede dcoder Nybegynder
10. marts 2002 - 22:03 #32
Oscar > Tjo, det er da ikke en umulig tanke :) Jeg er da før faldet over andre sites, deriblandt dit www.gensmann.com/dk, og lidt inspiration til indholdet kan jeg ikke sige at jeg ikke har fået diverse steder fra :) Nu ved jeg ikke præcist hvad du hentyder til, men det kunne være rart at vide :)

Som så mange andre er jeg ikke fantastisk genial til at finde på noget at skrive om mig selv :) Så må man jo se om man kan få lidt ideer andre steder fra...

Hvis du ønsker at fortsætte denne off topic debat, så foreslår jeg mail eller ICQ :)
Avatar billede dcoder Nybegynder
10. marts 2002 - 22:07 #33
Det var da helt utroligt som jeg overser diverse detaljer i din tekst Oscar, jeg trækker mig ud af denne tråd, ellers ender det blot i ydderligere spam fra min side :(
Avatar billede cotus Nybegynder
11. marts 2002 - 13:34 #34
Altså kan jeg nu konkludere, at spx og XzXzX er interesserede?

Cotus Network
Avatar billede xzxzx Nybegynder
11. marts 2002 - 15:51 #35
tja... hvis det er en lønnet opgave, hvor jeg er sikker på et fastbeløb / eller fast timebeløb, så er jeg.
Avatar billede locturian Nybegynder
11. marts 2002 - 16:47 #36
Hvis jeg kan få lidt mere information om projektet, fx, hvem du er (ja, dig der startede spørgsmålet;) - Hvad DU har af erfaring, hvad for nogle ambitioner der ligger bag sitet, og hvor seriøst sitet bliver, er jeg da muligvis interesseret i at lave den grafiske del....

/Loc out
Avatar billede cotus Nybegynder
11. marts 2002 - 17:02 #37
Èr i interesserede i at jeg skriver en "roman" om det, og så smider en URL til romenen her?

For så vil jeg skrive den i aften eller i morgen.

Cotus Network
Avatar billede locturian Nybegynder
11. marts 2002 - 17:07 #38
Du kunne bare hurtig lave en profil af dig selv, og din baggrund inden for sådanne projekter? - For hvis du vil stå for projektet, ville jeg meget gerne vide hvad du har lavet af lign. ting.
Avatar billede cotus Nybegynder
11. marts 2002 - 20:38 #39
Indhold: Siden skal vær en ungdomsportal, med bl.a.

- Søgemaskine
- Nyheder
- Anmeldelser
- Konkurrencer
- Ugens film
- Ugens hjemmeside
- Ugens babe
- Ugens fyr
- Forum
- Chat
- Samt hvad der ellers kan interessere unge.

Det skal være en side, som folk har lyst til at sætte som deres startside, eller i hvert fald en side, som de er interesserede i at besøge igen. Nyhederne kan være al slags nyheder - lige fra musik-nyheder, til nyheder om at Microsoft truer med at trække Microsoft tilbage.

Programmering: Siden skal være et komplet community. Herunder:
- Nyhedssystem
- Afstemninger
- Online-opdateringsmuligheder
- Forum
- Chat
- Bruger-system
- Intern e-mail.

Økonomi: Siden skal være drevet af sponsorere, som skal sponsere webhotel, konkurrencer, services, m.v. Men man kan jo ikke sælge skindet før bjørnen er skudt, og derfor skal vi først have et produkt før vi kan sælge det! Det er en af de risisi der er ved at starte en helt ny side, som denne.

Team:
- Administrator (Står for administrationen, aftaler med sponsorere, arrangering af konkurrencer, respons på e-mails, promovering udadtil, m.v.)
- Webmaster (Står for HTML-delen af siden. Opdaterer løbende, sørger for at kører, samt deltager aktivt i forummet og chatten)
- Programmør (Laver PHP, ASP eller CGI-delen af siden, altså et community o.l.),
- Designer (Udvikling af logo, grafik, hjemmesidedesign, samt holde designet brugervenligt og moderne)

Placering: Siden vil få et .dk-domæne, som vil være sigende, godt til slogans og logoer og noget iørefaldende. Navnet vil nok indeholde bogstavet "e", med et navn som f.eks. e-portalen.dk, eller noget alá det.
Avatar billede locturian Nybegynder
11. marts 2002 - 20:43 #40
Jamen, det lyder da klart spændende - og jeg overvejer kraftigt at melde mig. Men ligesom alle andre, skal jeg overleve - Så derfor, vil jeg gerne vide hvor pengene til grafiker, programmør osv. skal komme fra? Du snakker om at sponsorene skal dække webhotel og konkurrence, med hvordan bliver arbejdskraften betalt?
Avatar billede cotus Nybegynder
11. marts 2002 - 20:47 #41
Hvis jeg får nok tilmeldere (og dette er selvfølgelig uforpligtet), så vil jeg søge efter sponsorere. Jeg vil selvfølgelig få en fornuftig snak med dem, og derefter skrive tilbage til alle interesserede, men mere kan jeg ikke sige på nuværende tidspunkt.

Cotus Network
Avatar billede locturian Nybegynder
11. marts 2002 - 20:50 #42
Hvornår forventes dette projekt at tage sin start?
Avatar billede xzxzx Nybegynder
11. marts 2002 - 20:51 #43
Hmm.... Jeg kunne godt tage mig af Webmaster delen (Brugervenlighed, HTML / CSS, Chat & Forum til dels). Så ville det være dejligt vis du fandt en PHP programnør, eller flere.

mail: admin@enter-s.dk
Avatar billede hjml Nybegynder
12. marts 2002 - 09:35 #44
Hejsa Cotus...Det lyder da meget intressannt det du vil ha gang i :o)..især det med Administrator, hvis du mangler sådan lille gut er jeg da intrserret :o)...du kan kontakt mig på Clemse@hotmail.com (har ikke lige fået mitwebhotel op og køre) :o(...men du er meget velkommen til at skrive hvis du vil ha mere og vide om mig :o)...

/Hjml
Avatar billede zvansen Nybegynder
12. marts 2002 - 10:14 #45
jeg er klar.. Jeg har lavet en side til formaer faktisk hvor i kan se hvad jeg har lavet.. men det kan vel også bruges her.. Kodning er ikke lige mig men kan da lidt CSS... Grafik er nu det jeg er bedst til men i kan jo se om det jeg har lavet kan bruges.. siden er

www.zvansen.dht.dk

hvis du er interresseret så mail mig på ifp-pza@hansen.dk
Avatar billede zvansen Nybegynder
12. marts 2002 - 10:17 #46
jeg er forresten igang med et nyt layout til min gamle side
(www.fatal-contracts.dk) men den skal kodes i PHP + MySQL så den kommer ikke på lige foreløbig.. Men jeg kan måske ligge layoutet ud hvis du er interreseret... så kan du jo lige skrive det...

Den er forresten SNOT grim lige nu siden :) lol
Avatar billede nil.dk Nybegynder
12. marts 2002 - 10:29 #47
cotus >>

Hvad er forretningsidéen? Hvad skal portalen tjene penge på? Skal brugerne betale abonnement, eller er det reklamebaseret, eller har du fundet på noget nyt og spændende?

Hvad adskiller denne portal fra de mange andre portaler for unge?

vh/
www.freelanceweb.dk/nil.dk
Avatar billede cotus Nybegynder
12. marts 2002 - 13:52 #48
Locturian>> Så snart at jeg har fundet et team, og en sponsor er parat til at starte siden med de nødvendige ting (webhotel, programmører, osv.)

XzXzX>> Lyder godt - du er jo også i den alder, som siden skal ramme. Så det er bare helt fint med en webmaster på den alder.

Hjml>> Så vil du altså være vort ansigt udadtil, og stå for forhandlinger? Lyder helt fint!

Zvansen>> Lyder godt - det ser ud til, at du kan finde ud af at lave grafik, så hvis ikke andre har lyst til det, eller gerne vil være to om det, så er du med.

Nil.dk>> Folk skal ikke betale noget i første omgang for at være medlemmer. Hvis det bliver aktuelt, kan der komme en Pro-version, hvor man betaler for at være medlem, men til at starte med er det gratis for brugerne.
Alle udgifter bliver støttet af en sponsor - derfor skal sponsoren også have noget igen! Derfor vil der i første omgang ikke være nogen indtægt til selve siden, men når den er stor nok kan det være at en anden sponsor er villig til at give et bedre tilbud. For at vi så skal vælge den nye sponsor må han/hun komme med et bedre tilbud, og det som vi tjener her, har vi altså tjent.
Men som sagt skal sponsor dække alle udgifter, dvs. løn, webhotel, domæne, promovering, osv. Så der er ingen der bliver snydt.

Cotus Network
Avatar billede locturian Nybegynder
12. marts 2002 - 14:09 #49
Cotus, jeg keder mig for tiden, så hvis jeg kan bruges, så count me in...

/Loc out
Avatar billede cotus Nybegynder
12. marts 2002 - 14:17 #50
Locturian>> Du er hermed skrevet med på listen!

Cotus Network
Avatar billede zvansen Nybegynder
12. marts 2002 - 15:07 #51
HJML og jeg bor forresten på samme skolehjem og vi snakker meget sammen så vi kan godt finde ud af noget design og så'n men der skal stadig være idéer fra andre så vi får et resultat vi alle er tilfredse med..

men som sagt du kan bare mail mig.. Ifp-pza@hansen.dk
Avatar billede the_nest Nybegynder
12. marts 2002 - 21:03 #52
Hemm, jeg synes det lyder spændende, jeg er kan "bruge" disse "sprog": PHP, (ASP er på trapperne), MySQL, JavaScript, HTML, CSS, Lingo(Director), ActionScript(Flash). (Det eneste sprog jeg ikke kan stave i er dansk :) )

Er ved at starte vieksomhed inden for multimedia, arbejder pt på siden www.it-hustlers.dk Er ikke en haj til grafik (vilket også kan ses på siden) så det her jeg folk til :) Der forventes nyt design på vores side inden længe. Jeg undskylder at siden ikke er ns kompatibel med det er en af de ting der kommer med det nye design. (Hvis der skulle være nogle der vil kritisere at jeg mangler '#' ved alle bgcolor tags så hved jeg det godt :) )

Jeg vil bare gerne vide om der er nogen for for sikker betaling eller ligende?

Jeg kan kontaktes på e-mail: pindbo@c.dk eller ICQ: 18116957

ps. Jeg kan lave en del 3D og jeg har folk i firmaet som kan håndtegne og lave 3D animationer.
Avatar billede the_nest Nybegynder
12. marts 2002 - 21:07 #53
Undskyl de lidt mærkelige beskeder i forumet på siden :) Jeg går lidt i selvsving når jeg falder for dybt ind i computeren :)
Avatar billede cotus Nybegynder
05. maj 2002 - 20:18 #54
/Lukket
Avatar billede cotus Nybegynder
05. maj 2002 - 20:18 #55
/Lukket igen