Avatar billede rasmusedberg Nybegynder
10. marts 2002 - 17:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Analysere trafik på SOHO 77 Router

Jeg har en ADSL løsning hos Tiscali, med en Cisco SOHO 77 router.

Nu mangler jeg bare et program der kan køre på min server og analysere trafikken på routerens IP.

Dette skal til for at jeg kan se hvor meget hver computer bruger både upload og download.

Jeg skal altså kunne se hvilke IP'er der har brugt hvilket/hvor meget trafik.
Avatar billede deacon Nybegynder
10. marts 2002 - 17:10 #1
Avatar billede rasmusedberg Nybegynder
10. marts 2002 - 17:19 #2
Jeg vil gerne have et program med bedre grafiske muligheder en ovenstående.... Hvor jeg fx. kan lave månedsberegininger for en enkelt IP's trafik osv.
Avatar billede deacon Nybegynder
10. marts 2002 - 17:19 #3
Det tror jeg desværre ikke, man overhovedet kan få!
Avatar billede jakeman Nybegynder
10. marts 2002 - 18:27 #4
programmet hedder snifferpro!

-Meeeeen det propgram koster oxe i nærheden af 80-90.000 kroner! ;-)

/Jakeman
Avatar billede bigo Nybegynder
10. marts 2002 - 19:06 #5
Du kan jo sætte snmp op på routeren og så benytte dig af mrtg som er gratis

snmp:

conf t
snmp-server community readpwd RO
snmp-server community rwpwd-rw RW

mrtg:

følg anvisninger på http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/
Avatar billede Noone Nybegynder
10. marts 2002 - 19:29 #6
bigo >> MRTG kan kun vise statestik for EN IP, nemlig routerens....
Avatar billede rasmusedberg Nybegynder
10. marts 2002 - 20:08 #7
Jeg har selv fundet et program der blot hedder sniffer og det ser ud til at det virker
Avatar billede bigo Nybegynder
10. marts 2002 - 20:25 #8
chanoa>> citat - rasmusedberg: Nu mangler jeg bare et program der kan køre på min server og analysere trafikken på routerens IP.

Jeg mener at mit svar var ok.. at han så ikke kan bruge det til noget er en anden ting ;-)
Avatar billede rasmusedberg Nybegynder
10. marts 2002 - 21:13 #9
hvis du læse lidt videre i mit spørgsmål vil du se at dit forslag ikke opfylder mine krav....

>Dette skal til for at jeg kan se hvor meget hver computer bruger >både upload og download.
Avatar billede bigo Nybegynder
10. marts 2002 - 22:43 #10
arg.. ok.. du har ret.. jeg giver mig ;-)

Håber bare du har hvad du skal bruge..