Avatar billede aagaard Nybegynder
10. marts 2002 - 16:34 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Netværk imellem 2 PC´er

Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre hvis jeg f.eks skal hente ting som jeg har på den ene computer og skal have det over på den anden computer. Jeg ved at man kan købe en Hub eller en Switch men jeg har hørt at man bare kan bruge et netværksstik(Krydskabel) som man tager ind i den ene computer og i den anden og så skulle man kunne hente noget fra den ene computer og proppe det over på den anden men det gider den ikke, den vil gerne finde computeren, men den siger at personen ikke er logget på, Jeg mener at det er fordi jeg jeg kører med 2 forskellige styresystemer den ene kører jeg med Windows XP og den anden Windows 98, men jeg har hørt at man godt burgte kunne det alligevel. Det er den med XP jeg skal hente fra og skal have noget over på den med 98.

Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre?????

//Aagaard
Avatar billede bidetus Nybegynder
10. marts 2002 - 16:38 #1
Kører du med NTFS partitoin?

Jeg har self leget lidt med XP sharefolders og det er meget problematisk hvis man er vand til at bruge win98, men det kan være at dine share rettigheder ikke står til at alle kan hente.
Avatar billede aagaard Nybegynder
10. marts 2002 - 16:43 #2
bidetus>> Ja jeg mener at jeg køre med NTFS Partition, ved du hvordan jeg gør sådan så alle kan hente????
Avatar billede bidetus Nybegynder
10. marts 2002 - 16:45 #3
ikke helt, jeg kom frem til at der var en mappe som XP selv havde lavet da jeg installerede det og der kunne jeg ligge mine filer... eller links til foldere med de filer jeg ville hente i.

Jeg ved ikke hvordan man ellers kan gøre det med XP, de har lavet formeget om så nu er det ikke til at finde ud af mere.
Avatar billede jes.kristensen Nybegynder
10. marts 2002 - 21:54 #4
Den bruger du er loget på med på 98 maskinen skal være oprettet med samme brugernavn og kodeord på XP maskien med rettigheder til det område, som du vil have adgang til.
Avatar billede grinderslev Praktikant
11. marts 2002 - 02:39 #5
Avatar billede aagaard Nybegynder
11. marts 2002 - 12:26 #6
jes.kristensen>> Hvad nu hvis der ikke er kode på den med 98????
Avatar billede aagaard Nybegynder
11. marts 2002 - 12:29 #7
jes.kristensen>> Skal de begge have en adganskode for man kan gøre det eller skal de begge have ingen adgangskode eller må det godt være den en der har en adgangskode og den anden ikke???