Avatar billede h-i-m Nybegynder
10. marts 2002 - 16:06 Der er 10 kommentarer

usynlig bavgrund på et billede

jeg har et billede med hvid bavgrund(ikke et jeg selv har lavet en jpg jeg har hentet) men hvordan laver jeg den vide bavgrund usynlig
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2002 - 16:08 #1
Du kan ikke have gennemsigtig baggrund på et JPG-billede. Du bliver nødt til at save det som GIF.
Når du har gjort det, er det bare et spørgsmål om at markere det, der skal være synligt, gøre det til et lag (layer) og gemme dette lag.
Avatar billede beldring Nybegynder
10. marts 2002 - 16:08 #2
Bruge f.eks. photoshop.......

læs f.eks. her www.911tutorials.com
Avatar billede deacon Nybegynder
10. marts 2002 - 16:11 #3
Brug Adobe Photoshop. Når du har anskaffet dig det, markerer du det hvide og trykker på delete-knappen...
Avatar billede deacon Nybegynder
10. marts 2002 - 16:13 #4
Du markerer forresten, med Magic Wand Tool!
Avatar billede spe Nybegynder
10. marts 2002 - 16:50 #5
Hvis du bruger Photoshop gør du følgende:
Lav background layer om til et almindeligt lag ved at dobbeltklikke på laget og klikke ok i dialogboksen. Dit lag hedder nu Layer 0.
Vælg tryllestaven (Magic wand) Klik på den hvide baggrund og slet den med delete.
Vælg Save for web og vælg gif som format i save for web dialogboksen. Hak af i tranpartency og save.
Avatar billede spe Nybegynder
10. marts 2002 - 16:51 #6
tranpartency=transparency
Avatar billede deacon Nybegynder
10. marts 2002 - 17:14 #7
Fedt svar spe?
Avatar billede lee Nybegynder
10. marts 2002 - 18:38 #8
h-i-m>> hvile grafik programmer har du ?
Avatar billede psyched.dk Nybegynder
12. marts 2002 - 12:01 #9
Du skal, i photoshop, sørge for at alt hvad der skal være usynligt, skal være placeret på dit background layer. Det vil sige at alt det der skal være synligt, er i andre layers.
Derefter slette du background layeret, ved at højreklikke og trykke delete.
Derefter trykker du <save as> og vælger GIF format.
Så vælger du interlaced, når den spørger om hvilken GIF format du vil gemme i.

Tadaaa..
Avatar billede lee Nybegynder
12. marts 2002 - 12:23 #10
http://www.leenet.dk/psp/fagudtryk.htm#trans

har en lille tutorial til dig, hvis du bruger Paint Shop Pro ;)

/Lee