Avatar billede hunden Nybegynder
15. juni 1999 - 11:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bevæg?

Hvordan bevæger man et objekt som f.eks en cirkel i en bestemt bane?
Avatar billede cardking Nybegynder
15. juni 1999 - 12:04 #1
1) lav objektet
2) Gem det som et symbol (F8)
3) Lav et start keyframe, og et slut keyframe (F6)
4) double-klik imellem dine start og slut keyframes - vælg faneblad: Tweening, og vælg derefter: Motion
5) Lav en 'add motion guide' (findes i layer-menuen)
6)tegn en motion-guide i 'motion-laget'
7) Sæt symbolet til starten af din motionpath i key 1, og ligeledes med slut i key-slut. (husk snap)
8) Afspil animationen, og det skulle virke.
Avatar billede spacefrog Nybegynder
15. juni 1999 - 12:47 #2
fuldstændig som jeg ville sige .. der er en tutorial til det i den flash lesson som ligger under hjælp, glimrende oversat af cardking ! :o)

der er oxo eksempler som du kan bruge !
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 1999 - 13:13 #3
cardking har helt ret!
Avatar billede klas Juniormester
11. oktober 1999 - 09:34 #4
eeeh.. det slog mig lige.. at skywalker fik points men der var cardking som svarede... hvorfor?