Avatar billede lindsepigen Nybegynder
10. marts 2002 - 12:58 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Fjernelse af Win Xp fra Win 2000

Hej,
Jeg har forgæves prøvet at installere XP på en bærbar der har Win2000 inde i forvejen - det lykkedes imidlertidigt ikke (den gik istå 9 min før afslutning HVER gang) - og nu vil jeg gerne have fjernet det af WinXP der er installeret - altså sådan at WINXP ikke kommer til at stå på listen over tilgængelige styresystemer at vælge imellem under opstart. Hvordan gør man det inde i Win2K?

Karen
Avatar billede thomasledet Nybegynder
10. marts 2002 - 13:32 #1
fjerne de bibliotek, der har med winxp at gøre... win2000 ligger som regel i c:\winnt, men jeg ved ikke, hvor winxp ligger som default. Det må du kunne huske, fra da du installerede.

dernæst retter du i filen c:\boot.ini, og sletter den linie, der har med win2000 at gøre. Du skal nok fjerne read-only-mode fra filen først.

det skulle være det....
Avatar billede lindsepigen Nybegynder
10. marts 2002 - 13:39 #2
Jeg har nogle mappser der hedder $win_nt$.~BT og $win_nt$.~LS - det må være dem ikke?
Og så har jeg altså ikke en fil der hedder boot.ini - har søgt.. Hvorfor skal man også slette linje med win2000? skal det ik være en linje med win XP?
Avatar billede lindsepigen Nybegynder
10. marts 2002 - 13:49 #3
ok my bad - jeg har fundet boot. ini : den indeholder flg:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
C:\="Tidligere operativsystem p† C:"

Så har jeg også en mappe der hedder decideret Winnt - er det så også den der skal fjernes?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2002 - 13:56 #4
winnt skal IKKE fjernes (det er win2000)

din boot.ini skal se sådan ud:

[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
C:\="Tidligere operativsystem p† C:"
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2002 - 13:56 #5
sorry fejl! den rigtige kommer nu!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2002 - 13:58 #6
[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. marts 2002 - 14:11 #7
husk lige at de deler mappen C:\Dokument and Settings