Avatar billede fangel Nybegynder
09. marts 2002 - 19:06 Der er 47 kommentarer og
4 løsninger

hvad syntes I ?

hej

jeg sidder og leger med at starte en webprogrammerings service, og jeg har lige prøvar at lave en side om det.

der er kun indhold på Home, men tjek det lige, og sig hvad I syntes.

som det fremgår af Home, er det programmeringen der er min sræke side, ikke design, men sig lige om jeg har ramt nogenlund med et design der passer til siden.

http://pyrogames.loopback.dk/DeaDev

Dea_PG
Avatar billede fangel Nybegynder
09. marts 2002 - 19:07 #1
PS, syntes I at jeg skal lave en dansk version af siden også ?
Avatar billede bella-notte Nybegynder
09. marts 2002 - 19:11 #2
Jeps, lav en dansk også :)
Baggrunden er fin, men ellers ser siden kedelig ud.
Brug en anden font, få lidt flere billeder på,- og evt. en banner.
Bare der er lidt mere at se på. Ellers ser den for tom ud. :)
Avatar billede fangel Nybegynder
09. marts 2002 - 19:12 #3
OK, der var lidt at tænke på, har du et forslag til hvad det kunne være, eller bare hvor ?
Avatar billede hono Nybegynder
09. marts 2002 - 19:13 #4
hmm, rimeligt enkelt, men måske også lidt for enkelt. Håber der kommer lidt billeder og sådan, og en enkelt farve mere ville heller ikke skade. Og for alt i verden bør du skifte font!!! Jeg synes Times New Roman ødeligger ethvert site!! Ellers, kan der sagtens komme noget godt u d af det :)

Hono
Avatar billede fangel Nybegynder
09. marts 2002 - 19:14 #5
hvilken font skal det være, arial ?
Avatar billede hono Nybegynder
09. marts 2002 - 19:16 #6
verdana holder i hvert fald altid
Avatar billede fangel Nybegynder
09. marts 2002 - 19:16 #7
OK, det vil jeg lige prøve
Avatar billede bella-notte Nybegynder
09. marts 2002 - 19:17 #8
ja, prøv veranda...enig med hono :)
Avatar billede bella-notte Nybegynder
09. marts 2002 - 19:21 #9
Hvis jeg var dig, ville jeg skrive lidt anderledes i din info.
Jeg er ikke ude på at rakke hele din side ned. Bestemt ikke!
Jeg er sikker på du kan gør den rigtig flot ved få ændringer. :)
Men det engelske er ikke helt godt skrevet. Kan godt hjælp dig en smule, hvis det er :)
Avatar billede fangel Nybegynder
09. marts 2002 - 19:22 #10
det var lidt hurtig engelsk, men du må da godt ændre i det hvis det er det.

jeg har sat verdana som skrift, prøv at se http://pyrogames.loopback.dk/DeaDev/index2.php for at se verdana
Avatar billede bella-notte Nybegynder
09. marts 2002 - 19:25 #11
Meget flotter men nok lidt mindre... 8 eller 10
Ja, vi er ikke nemme at tilfredsstille, hvar? hehe
Ok, jeg læser lige det engelske igennem og ser hvad jeg kan få ud af det. Du behøver jo ikke ændre det, fordi jeg siger det :)
Avatar billede fangel Nybegynder
09. marts 2002 - 19:31 #12
OK, jeg har dreamweaver, der er størrelserne 1-2-3-4-5-6-7-8-9-(-1)-(-2) OSV...

normalt er 3, og 2 bliver lidt småt, men jeg prøver at sætte den lidt ned
Avatar billede fangel Nybegynder
09. marts 2002 - 19:32 #13
så, nu er teksten lidt mindre.
Avatar billede startfirma Nybegynder
09. marts 2002 - 19:32 #14
Fint nok at baggrunden er stribet men jeg ville ikke lade det gå igen i logo.

Så ville jeg skrue op for farver? Hvis dine kunder kan lide farver skrider de med det samme igen, og farver kan de fleste lide :)

Jeg ville fjerne den kasse du har din menu i, og lave noget der havde lidt flere former. Synes alt for meget idag er firkantet :)

Hvis du vil have kunder i danmark, så ville et godt sted at starte være at have teksten på dansk også :)

Gær din tekst mere indbydende. Du sælger slet ikke dig selv, dit site eller dit produkt. Skriv hvad du er god til..

Argumentationen for hvorfor dine priser er billige får folk til at løbe skrigende væk :)

Jeg kunne blive ved.. jeg ville sætte mig ned og lave en forretningsplan. Hvor vil du hen? Hvordan vil du nå derhen? Hvilke ressourcer har du og hvilke mangler du ?  :)

Keep up the spirit og klø på :)

Held og lykke med websitet

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede fangel Nybegynder
09. marts 2002 - 19:36 #15
startfirma => skal stregerne så bare "hakkes af" når du kommer til logoet, eller skal jeg prøve at fade dem væk ?
jeg vil arbejde på at lave det til dansk

hvis jeg skal lave det til dansk, syntes i jeg bare skal sætte en ?languge=danish eller skal jeg laven en mappe der hedder http://pyrogames.loopback.dk/DeaDev/dk/ ?

hvilke farver vil i foreslå ?

jeg har valgt at lave det firkantet, da jeg ikke gidder bruge så mange billeder, da jeg syntes det er syndt for dem med 28.8 *lol*

Dea_PG
Avatar billede bella-notte Nybegynder
09. marts 2002 - 19:40 #16
(Er det ramt helt ved siden af?).... :
Welcome to Dea | Development
My name is Dea and I have created this webprogramming page, because I've had several small jobs of re-programming and fixing webpages, and I want offer people that service for a fair price (prisen er jo hvad du synes er rimeligt :) )
My main thing is userfriendly webpages and programming. My level on designerskill are up to this webpage.
If this design is not what you're looking for, then my friend Silas Rasmussen can create a good design for another price.
All prices are indivual because of the differences in the jobs, but its a fair price due to Im new and need experience.
Avatar billede bella-notte Nybegynder
09. marts 2002 - 19:43 #17
Rettelse:
...and I want (to) offer people that service...
Avatar billede startfirma Nybegynder
09. marts 2002 - 19:43 #18
Dea> Baggrunden er helt fin. Lav et logo uden streger og sæt det ind.. husk at dit logo et branding som folk skal huske. Når de ser det skal de tænke.. dea development - designsite - professionelt - godt - osv. Dit varemærke kan blive dit vigtigste aktiv, og her skal du gøre dig ekstremt umage :)

Billeder er utrolig vigtigt. Brugerne kan ikke lugte og føle dit site. De kan kun se det. Derfor er det vigtigt at det er en fryd for øjet. Nogle farver gøre en glad osv.. varme rolige farver får brugeren til at slappe af når han/hun ser på dit site.

Ja hvis du i 2002 tager hensyn til 28.8 sååå...  selv jakob Nielsen usability guruen indrømmer at det minimalistiske design ikke er lykken. Indhold er simpelthen ikke nok. Du må ikke undervurderer billeder.. de kommunikerer utrolig meget ud til brugeren :)

Mvh www,startfirma.dk
Avatar billede fangel Nybegynder
09. marts 2002 - 19:44 #19
bella-notte, det lydder sku godt (undskyld sproget)

som start-firma antyder kunne det godt være at det sidste skal omformuleres, hvad med noget i retningen af: "priser er rimelig små p.g.a. jeg godt kan lidt at lære nye måde at gøre ting påm og derfor også selv for någet ud af det"
Avatar billede startfirma Nybegynder
09. marts 2002 - 19:45 #20
bella-notte>

Det er i den rigtige retning :)

Man kunne jo spørge brugerne.. vil I med ovenstående tekst købe et design af Dea ???

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede fangel Nybegynder
09. marts 2002 - 19:48 #21
startfirma => jeg laver ikke design (så meget i hver fald) jeg laver PHP programming (og HTML, men det er jo mest det interaktive folk skal have hjælp til)
Avatar billede startfirma Nybegynder
09. marts 2002 - 19:48 #22
Grundet et åbent udviklingsmiljø med lave faste omkostninger, har vi valgt at dette skal komme kunden til gode. Derfor kan Dea Development sikre høj kvalitet til en yderst konkurrencedygtig pris. bla bla
Avatar billede fangel Nybegynder
10. marts 2002 - 13:24 #23
er det bare mig eller har eksperten lige været nede siden igår kl ca 19:50 ?
Avatar billede fangel Nybegynder
10. marts 2002 - 13:25 #24
jeg har lagt flere farver på, hvad syntes i http://pyrogames.loopback.dk/DeaDev/index2.php
Avatar billede startfirma Nybegynder
10. marts 2002 - 13:41 #25
Jeg har først kunne komme ind nu :)

Du skal nok slå dig sammen med en anden før du kan få jobs fx:

Hvad med DeSi Development
- Managing Designer -  Silas xx
- Managing Programmer - Dea xxx

Hvad med at prøve at lave dit logo uden baggrund. Et simpelt, flot og LET genkendeligt logo :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede startfirma Nybegynder
10. marts 2002 - 13:44 #26
Jeg ville stadig fjerne kasse rundt om menuen :) Hvis du endelig vil have en kasse så bør den mindst gå hele vejen rundt om.. ellers er der ingen symetri :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede startfirma Nybegynder
10. marts 2002 - 13:51 #27
Der er også for mange slå/stave/grammatik fejl til jeg ville satse på at lave siden på Engelsk. Sats på Dansk og Danske kunder, en tysker/englænder etc finder formodentlig aldrig dit site alligevel med mindre du VIRKELIG er dygtig :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede fangel Nybegynder
10. marts 2002 - 13:55 #28
startfirma => det er såment godt nok tænkt (fedt navn forresten, men måske DeCi for så kunne man lave noget med 1/10)

jeg har overvejt bare at lave en streg ned gennem siden ca 150 pix fra venstre for at lave menuen der inde, altså så det hvide bliver delt op i to.

ang Logoet: du siger at jeg skal fjerne baggrunden, skal jeg så bare cutte stregerne, eller skal jeg prøve at fede dem ud, ligsom baggrunde på logoet gør nu ?

PS mit navn er Morten Fangel... ikke Dea (det er bare mit "kunstner navn")

jeg prøver lige at lavew et udkast, men jeg skal liege spise, så der går nok en halv time.

I'll be back...

Dea_PG
Avatar billede startfirma Nybegynder
10. marts 2002 - 13:56 #29
Lige en sidste bemærkning fra min side :)

Jg ved godt du vil lave den interaktive del fremfor den visuelle, men den visulle skal være iorden, jeg tror kunderne som hovedregel køber begge dele.. i din prisklasse :)

Held og lykke med projektet.

inde på mit site er der en masse webdesignere der vil til at starte virksomhed. Prøv opret et spørgsmål i :

http://www.startfirma.dk/startfirma/forum_visemne.php?kat=2146

De vil sikkert gerne hjælpe med gode råd til nystartede / kommende erhvervsdrivende --> Det plejer de :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede fangel Nybegynder
10. marts 2002 - 13:56 #30
Ang sprog => OK, som sagt vil jeg lave både en Dansk og en Eng, version af siden... (fejlene skyldes at jeg bare har skrevet det i Dreamweaver som ingen form for stavekontrol har...)
Avatar billede startfirma Nybegynder
10. marts 2002 - 13:58 #31
Jeg ville lave et logo og glemme alt om din side. Når du har lave et logo, så laver du siden ud fra dette :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede fangel Nybegynder
10. marts 2002 - 13:59 #32
didn't quite get that one...

hvad er det lige du mener startfirme ?
Avatar billede startfirma Nybegynder
10. marts 2002 - 14:09 #33
Dit logo er dit vigtigste aktiv? Det er det folk skal huske, det er dermed det du skal sælge. Hvad var cokecola, mcdonald, wolkswagen henne uden deres branding? Det er deres største aktiv.

Du starter forkert..

Hvad vil du lave, og hvorfor vil du lave det?

Det siger vi du nu har afklaret. Hermed skal du skabe et logo/varemærke.

Når det er skabt så laver du din hjemmeside.

Herefter jagter du kunder :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. marts 2002 - 14:13 #34
Undskyld, men jeg synes altså at siden virker lidt kikset, det virker ikke som om den er færdig gjort.

Som startfirma er inde på, er logoet vigtig, og det virker ikke så godt her.
Det ser underlig ud med den ramme omkring menu, der slutter mit på siden.
Avatar billede fangel Nybegynder
10. marts 2002 - 14:13 #35
hvor skulle jeg vide det fra *lol* jeg har jo aldig startet et firma

tak Startfirma, men hvad syntes du om den grønne farve, skal jeg prøve at lave noget logo med den farve, NÅR jeg altså har afklaret om jeg vil slå mig sammen med Silas for at dække design delen bedre
Avatar billede fangel Nybegynder
10. marts 2002 - 14:14 #36
OK, jeg laver lige et udkast ude menuen der slutter mit på siden...
Avatar billede fangel Nybegynder
10. marts 2002 - 14:19 #37
jakobclausen =>nu går menuen helevejen ned... hvad syntes du nu (se bort fra logoet det har jeg forstået jeg skal lave om)

http://pyrogames.loopback.dk/DeaDev/index2.php
Avatar billede startfirma Nybegynder
10. marts 2002 - 14:22 #38
Morten>

Absolut til det bedre :)

Jacobclausen> Så du http://www.eksperten.dk/spm/183047

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede startfirma Nybegynder
10. marts 2002 - 14:24 #39
Morten alias Dea>

Nu ville jeg så glemme alt om din side foreløbig. Nu ville jeg finde ud af hvad min virksomhed skal hedde. Når du har gjort det så prøv se om der ikke er nogen i freelance-kategorien der vil prøve at lave et logo til dig. Sig hvad det skal hedde og hvad det skal signalere (hvilken type virksomhed m.m)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede fangel Nybegynder
10. marts 2002 - 14:25 #40
OK, jeg gå i tænkeboks og vender tilbage på et tidspunkt, og med lidt held har jeg et bedre design på det tidspunkt
Avatar billede startfirma Nybegynder
10. marts 2002 - 14:27 #41
Det ville være ærgeligt at få lavet siden færdig, og der så fx er en freelancer der laver det FEDE logo til dig, men som absolut ikke matcher din side :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. marts 2002 - 15:58 #42
dea_pg > Meget bedre, både logo og menu

startfirma > Hvis du tænker på kontakt oplysningerne, så gjorde jeg.
Avatar billede startfirma Nybegynder
10. marts 2002 - 16:02 #43
jacobclausen> Jep.. jeg er på icq nu, og du er added :)
Avatar billede wilweb Nybegynder
17. marts 2002 - 23:45 #44
Hold dig til en font type, flere font typer er bare med til at forvirre læse venligheden og så giv noget luft omkring dine tekster de er alt for klemt....
Den grønne farve til navigations pilene og som du bruger i beskrivelse teksten passer ikke i paletten med den blå/striper baggrund.
Avatar billede fangel Nybegynder
18. marts 2002 - 14:10 #45
der er et lidt ændret design...

http://pyrogames.loopback.dk/DeSi/

ved godt der er en fejl i menuen...

Dea_PG
Avatar billede hono Nybegynder
18. marts 2002 - 14:49 #46
Nu er det efterhånden et stykke tid siden jeg sidst så sitet, og vurderede det, men som jeg husker det, mener jeg at det er væsentligt forbedret. Flot arbejde!

Hono
Avatar billede startfirma Nybegynder
18. marts 2002 - 15:08 #47
Jeg kan se I brugte min kommentar fra 10/03-2002 13:41:42

Nydeligt arbejde!

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede wilweb Nybegynder
18. marts 2002 - 17:00 #48
Meget bedre, godt den grønne farve kom væk.
Jeg kan godt se at der er kommet mere luft omkring teksten, men for min skyld kan der godt komme lidt mere luft omkring teksten både i menuen og i main text area
Logoet De|Si Development, der bør Development være placeret midt over menuen, måske så den grønne skille streg "|" holder forkant med den sorte ramme rundt om menuen.
Avatar billede fangel Nybegynder
18. marts 2002 - 18:41 #49
OK, jeg skal tænke over det... vender tilbage...

gizom => du mener at |'en skal være over den venstre kant i menuen, ik' ?
Avatar billede wilweb Nybegynder
18. marts 2002 - 21:54 #50
jo, så du får en usynlig linje fra loget ned til menu rammen og herved hæftet objekterne på siden sammen.
Det kan godt være det er noget grafikker pis, men det virker bare prøv og se!
Avatar billede fangel Nybegynder
14. maj 2002 - 13:35 #51
Tak for al hjælpen...

jeg deler bare pointene lige ud...

Dea_PG | www.desi-dev.dk