Avatar billede cotus Nybegynder
09. marts 2002 - 15:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Live kortal.dk

Findes der en side ligesom kortal.dk, bare hvor det er live (eller så live som det kan blive), eller har jeg bare set for mange film? *S*

/cotus
Avatar billede nicklasb Nybegynder
09. marts 2002 - 15:53 #1
Det tror jeg ikke.. Ellers ville der jo heller ikke have været nogen grund til at flyve rundt over hele danmark og tage billeder.
Avatar billede backside Nybegynder
09. marts 2002 - 16:20 #2
nicklasb>> Jeg tror nu heller ikke kortal.dk har fløjet rundt og taget billeder af hele Danmark.  *G*
Avatar billede buha Nybegynder
09. marts 2002 - 16:30 #3
backside har det er satalit billeder!!
Avatar billede nicklasb Nybegynder
09. marts 2002 - 16:31 #4
backsite-> Nej, det tror du sikkert ikke. Men så kan jeg fortælle dig at de rent faktisk HAR fløjet rundt i fly og taget billeder af hele Danmark.

Artikel fra Komputer for alle nr. 4.2002:

Set sådan lidt fra oven

Nu kan du lure ned i naboens have. Eller se, hvordan din egen have ser ud fra luften. Hele Danmark er blevet gennemfotograferet fra fly, og resultatet kan ses på asressen www.kortal.dk.
o.s.v.

Så jo.. Det har de..!!

Og hvis de bare kunne have fået billederne fra en satelit tror jeg sku' ik' at e ville flyve hele danmark rundt for at tage billeder af folks huse og haver...!!
Avatar billede nicklasb Nybegynder
09. marts 2002 - 16:32 #5
Hvis i er interreseret og det er lovligt kan jeg da scanne artiklen ind og uploade den, så i kan se det..
Avatar billede backside Nybegynder
09. marts 2002 - 16:51 #6
nicklasb>> Hmmm, jeg undre mig så over at alle de steder i Dk jeg har set på kortal.dk har samme lys og skygge.
Men hvis de siger det så er det vel rigtigt.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
09. marts 2002 - 16:56 #7
Jeg ved ikke bere end det jeg læser.. Men det er nu heller ikke det sværeste at sætte bere lys på et billed.. Og den der med en online satelit passer sku' heller ikke. Vi har her for et halvt år siden fået lagt nyt tag på vores hus, men det er ikke med på billederne. Men til gengæld har de taget et billed mine venners sommerhus med deres nye skur på.. og det er lige blevet bygget.. Så de er ikke taget på samme tid.. Billederne bliver da heller ikke sorte fordi du går ind og kigger om natten..
Avatar billede nicklasb Nybegynder
09. marts 2002 - 16:58 #8
bere = mere
billed mine = billed af en af
Avatar billede backside Nybegynder
09. marts 2002 - 17:01 #9
Hvem siger også det er live?
Man kan jo altså godt tage et stillbillede med satelit.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
09. marts 2002 - 17:04 #10
Jeg ved stadig ikke mere end det jeg har læst.. Men jeg syntes det er lidt mærkeligt at de siger at de har fotograferet Danmark fra nogle fly hvis de bare kunne have taget billederne med en satelit. JEg tror ikke der er nogle "normale" mennesker der har angang til satelitbilleder..
Avatar billede backside Nybegynder
09. marts 2002 - 17:22 #11
Selvfølgelig kan man købe sig til satelitbilleder.
Vi lever i 2002, allerede for en del år siden kunne man som privat person købe satelitbilleder, bla. på terraserver.com
Jeg så det første gang ca. i 1995
Avatar billede runeevers Nybegynder
10. marts 2002 - 13:12 #12
Det ER luftfoto taget fra et fly, desuden af kampsax.

Jeg ved det fordi jeg har adgang til hele databasen af luftfoto via http://www.dkconline.dk/ under geografisk søgning.

/r
Avatar billede s.stud Nybegynder
10. marts 2002 - 14:10 #13
Apropos Kortal.dk...
Så er her et link til Flyvestation Værløse:
http://130.228.229.67/kortal-td/kortside.asp?produktid=101&tlx=707746&tly=6184865&toolid=0&skala=2800&kort=1

Utroligt.. Militære "hemmeligheder" :)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
31. marts 2002 - 22:54 #14
Har du fundet ud af noget?? Hvis ikke tror jeg godt snart du kan lukke.. Der har ikke været noget liv i denne debat siden den 10.. Der er 21 dage siden..
Avatar billede cotus Nybegynder
01. april 2002 - 10:59 #15
Lukker...