Avatar billede blaatand Nybegynder
08. marts 2002 - 22:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Startop problemer.... fryser

lige 2 secs før den går ind i windows xp... jeg når og se baggrundsfarven i windows, og den grå bar nede for neden (proceslinien)... der går den så kold i 20 secs, hvorefter den går videre, og spiller windows startop lyden....

Anyone ?

Jeg tænker at det måske kan være at driveren til lydkortet ikke virker ordenligt....
Avatar billede resten Nybegynder
08. marts 2002 - 22:25 #1
Har den gjort det altid ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. marts 2002 - 22:30 #2
lytter lige med :)
Avatar billede mdk-2000 Nybegynder
08. marts 2002 - 23:00 #3
du har måske for meget den starte op, i forhold til de ram du har
Avatar billede blaatand Nybegynder
08. marts 2002 - 23:23 #4
320MB ram, XP 1800 cpu! Det har ikke gjort sådan tidligere jeg har fået min pc op og køre....
Efter hvad jeg kan se, så fryser den ikke, den viser bare ikke billedet mens den loader desktop ferm (dog loader den ikke en skid)
Hvis jeg grapper et screenshot, så fanger den et fuldt XP billede....

Den har ikke haft gjort det for 3 måneder siden, da jeg prøvede XP første gang.... det er kun denne gang....
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2002 - 00:05 #5
Smid XP Cd-rommen i og ret installationen
Avatar billede blaatand Nybegynder
09. marts 2002 - 00:28 #6
Tænkte jeg også på... det er måske et forsøg værd... :)

Prøver det... ses om en time, hehe :)
Avatar billede grinderslev Praktikant
11. marts 2002 - 05:40 #7
Lange timer du holder dig :-)
Avatar billede blaatand Nybegynder
11. marts 2002 - 09:01 #8
Yes... de er lange!

Det jeg gjorde var at knalde min cd i igen for at se om jeg kunne lave en geninstalation oveni den gamle som man kunne i det gode gamle win 98...
men windows understøtter ikke windows xp.. (haha?), så derfor bliver jeg nød til at vente lidt, for min pc got a lot of sit, så en clean lige nu villle være ret fucked up for mig :)
Avatar billede resten Nybegynder
11. marts 2002 - 09:04 #9
Du kan da nøjes med en repration for at se om det ikke hjælper først.
Avatar billede blaatand Nybegynder
11. marts 2002 - 09:07 #10
Hvordan det? Hvor gør man det i xp? i win 98 smed man bare den gamle skive i, og så havde man en frisk geninstallation :(
Avatar billede resten Nybegynder
11. marts 2002 - 09:16 #11
I med din cdrom (xp) genstart din maskine sørg for at den booter op på din cdrom og her følger du den guide som kommer frem og vælger en repration (tast R).
Men ellers kan du også skrive sfc /scannow i kør med din cdrom i drevet så tjekker den også dine systemfiler igennem.
Avatar billede blaatand Nybegynder
11. marts 2002 - 09:23 #12
okay, kigger på det engang i aften... jeg sidder i øjeblikket på arbejdet, og har ikke lige xp her :)
Avatar billede blaatand Nybegynder
11. marts 2002 - 23:40 #13
Desværre... mit XP understøtter åbenbart ikke bootning på disken :-/

Har sat alle bootop devices til cdrom, men ingen af mine cd-rom drev virker... pis også :(
Avatar billede resten Nybegynder
11. marts 2002 - 23:43 #14
Så hent bootdisketter til xp
Bootdisketter til windows xp findes her på disse link men man skal dog regne med at de fylder 6 stk ialt og bruges kun hvis windows xp cdrom ikke er bootbar de kan det samme.

Pro: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=35647&area=search&ordinal=10

Home: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33290
Avatar billede blaatand Nybegynder
11. marts 2002 - 23:49 #15
prøver... så er det bare det med disketter... lol... :)