Avatar billede funguy Nybegynder
08. marts 2002 - 21:07 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Kan man lave VCD'er af AVI filer??

Hey! Jeg har lige fået en .avi fil som jeg gerne vil lave til VCD, men kan man det?? Jeg gider ikke spilde en cd hvis man alligevel ikke kan =)
Men er der nogen der har prøvet at lave VCD'er med andet end MPEG filer??
Avatar billede rene2u Nybegynder
08. marts 2002 - 21:40 #1
Sagtens du skal blot først konvertere AVI filerne om til mpeg brug evt programmet tmpgenc dun kan fin det den her www.tmpgenc.net , men du må regne med at det er en langvarig affære.. 712 mb avi =  2 stk 698 mb mpeg konverteringstid ca 5 timer (afhængig af dit hardware)

Held og lykke

/rene2u
Avatar billede carstengp Nybegynder
08. marts 2002 - 21:48 #2
Ja, det skulle kunne lade sig gøre... På http://www.vcdhelp.com under tools står der denne tekst: "EO Video An AVI and RM(RealMedia) to MPEG or AVI converter and also a player. Demo available here." til et link: http://www.eo-video.com

Måske kan du bruge det.... I hvertfald kan du finde ud af alt, hvad du behøver at vide om VCD-produktion *S*

/Carsten
Avatar billede nitrix Nybegynder
11. marts 2002 - 11:38 #3
og det vil du give 15 points for