Avatar billede ultradma Nybegynder
08. marts 2002 - 14:11 Der er 7 kommentarer

Dolby...

Digital, surround og pro logic. Jeg har følgende spm som alle er relateret til Dolby.

1) Min dvd understøtter IKKE dolby digital, men derimod pro logic. Der er en mulighed jeg ik rigtig ved hvad gør, men den hedder OP og man ka vælge "line out" og "RF Remod", hvad er forskellen, for jeg ka høre lidt forskel, men hvad er det rigtige til pro logic?

2) Jeg har set mange film i surround, men kun ÉN film, hvor man kunne vælge surround i menuen virkede perfekt, med god surround. alle andre, hvor man kun ka vælge digital eller ingen, er baghøjtalerne enormt lave, og det lyder ærligt talt ik som surround, whats the prob?

Generelt er mit prob. at jeg ik syntes jeg ka få indstillet min dvd/reciever til at lyde ordentligt som surround, med dårlig lyd i baghøjtalerne. ska jeg sætte noget specielt op?

På forhånd tak!!!
Avatar billede djeclemen Nybegynder
08. marts 2002 - 14:16 #1
hvilken dvd/reciver har du?
Avatar billede ultradma Nybegynder
08. marts 2002 - 14:20 #2
Denver dvd-132

Der står rent faktisk den understøtter digital og DTS, men den har ingen output hehe. dolby digital og DTS står mærket foran?!

Men jeg tror det har noget at gøre med at på film er DIGITAL som standard, og at jeg på en eller anden måde ska sætte surround og ik DIGITAL på dvd'en.. lyder det tosset?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
08. marts 2002 - 14:22 #3
hvad har du af digitale udgange på din dvd ??

coaxiel/lysleder
Avatar billede moebius Nybegynder
08. marts 2002 - 14:23 #4
Pro-logic er et gammelt "stereo to surround" system, som kan tage et stereo signal og lave surround ud af det.
Således:
Det gengiver bare stereo lyden i baghøjttalerne, dog i mono.
Pro-Logic II kan gengive det i stereo!!!
Avatar billede moebius Nybegynder
08. marts 2002 - 14:25 #5
Du kan læse lidt om surround her:
http://www.hifiklubben.dk/static/sadan/sursound.html
Avatar billede ultradma Nybegynder
08. marts 2002 - 14:39 #6
Coaxial har jeg faktisk..

Ja, pro logic laver stereo om til surround. men det er sq ik alle film der har surround jeg syntes jeg ka høre noget surround i med undtagelse af én film!
Avatar billede ultradma Nybegynder
10. marts 2002 - 15:49 #7
...