Avatar billede jones1024 Nybegynder
08. marts 2002 - 13:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Det bedste program til streaming?

Jeg søger det bedste program eller codec til webstreaming. Kører p.t. med Adobe Premiere 6. På forhånd tak.
MVH Jones
Avatar billede nogetfx Nybegynder
08. marts 2002 - 13:48 #1
Windows Mediaplayer fungerer glimrende... Men det kræver jo at serveren understøtter streaming
Avatar billede mediaals Nybegynder
08. marts 2002 - 14:25 #2
Jeg kan anbefale at bruge Windows Media Encorder! virker rigtigt godt sammen med Adobe Primiere 6.
Bruger det også! Hvilken profil der er bedst ved jeg ikke, gælder om at prøve sig frem, har fået lavet mine egne specielle.

De fleste servere understøter streamning, men kan IKKE klare mere end 2-5 bruger afgangen, og alt andet vil køre langsomt imens. Lej dig ind på en Medieserver, det kan anbefales, den kan klare mange flere brugere på samme gang, uden resten kører langsomt.
Avatar billede jones1024 Nybegynder
08. marts 2002 - 16:45 #3
Jeg har fundet en hjemmeside, som kan streame op til 150 Kbite/s stabilt og det OK, da det kun er til 56K og ISDN. Jeg har også hørt at Premiere skulle være det bedste (bedre end fx Final Cut Pro), men jeg håbede på, at der fandtes noget endnu bedre. Hvad er dine specielle indstillinger sådan cirka? Er Quicktime bedre end Real/WME? MVH Jones
Avatar billede jones1024 Nybegynder
11. marts 2002 - 21:50 #4
MVH Jones
Avatar billede mediaals Nybegynder
19. marts 2002 - 09:50 #5
nej, ikke efter min mening, der er for lidt der har Quick Time paa deres maskiner. det giver bare problemer naar folk skal aabne videoen, og de gider ikke foerst skulle installere QT.... folk er jo dovne!

Undskyld jeg foerst svare nu, har vaeret syg....

MVH. Als
Avatar billede jones1024 Nybegynder
19. marts 2002 - 18:23 #6
Dvs. Windows Media Encorder er faktisk det eneste, som holder, da Real Player jo heller ikke er på alle maskiner, plus at realplayers hjemmeside er et pragteksemplar på dårlig markedsføringskik, hvor man med alle knep forsøger at lokke folk til at vælge betalingsversion. MVH Jones
Avatar billede mediaals Nybegynder
20. marts 2002 - 11:24 #7
helt præcist, Mediaplayer følger jo med alle nyere windows versioner, og det gør de andre ikke, så sansynligheden for at de har mediaplayer er større.... Forresten, jeg gav op med at finde en gratis realplayer, fik fornemmelsen at man skulle betale for den, og det gad jeg ikke! så meget tiltro har jeg ikke til den at den er penge værd. Har en gamel version, og den kan ikke spille online radio, fordi min internet fórbindelse ikke er stor nok, men 2 Mbit må da være alt rigeligt til det!

Als