Avatar billede mr.punk Nybegynder
08. marts 2002 - 13:21 Der er 12 kommentarer

Internet

jeg er ekstremt nybegynder med director ... og jeg kan ikke finde ud af at gøre min director film tilgængelig på internet ... ideen er at lave en shockwave side på internet.
men jeg kan ikke finde ud af at eksportere til det korrekte ormat

hvordan gør jeg ?
Avatar billede thoma3001 Nybegynder
08. marts 2002 - 13:26 #1
Det gør du under Publish settings.
Avatar billede Himbear Nybegynder
08. marts 2002 - 13:36 #2
Ja først skal du i Publish settings og så bagefter i Publish. Du skal vælge om du vil have en html-fil med eller om du kun vil have shockwave filen.

Hvis du skal instætte filmen i en anden html-fil så skal du selvfølgelig kun vælger dcr-filen.
Avatar billede jmc Nybegynder
08. marts 2002 - 17:52 #3
vælg:
file > publish

og filerne findes i samme mappe som din arbejdsfil.
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. marts 2002 - 09:55 #4
Skal du have mere hjælp?
Avatar billede jmc Nybegynder
14. marts 2002 - 10:35 #5
ellers kan du læse noget mere om publish settings her:
http://www.eksperten.dk/spm/184274
Avatar billede mr.punk Nybegynder
14. marts 2002 - 14:07 #6
tja ... den vil ikke firke når jeg publisher den til html...
hvor skal billederne ligge ??
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. marts 2002 - 14:11 #7
Hvad sker der da? Du skal ikke tænke på billedernes placering, for de er i shockwave-filen.
Avatar billede mr.punk Nybegynder
14. marts 2002 - 14:14 #8
... jeg exporterer til ren html... men shockwavefilen vil heller ikke... det er gif billeder ... gør det noget ??
Avatar billede kristinex Nybegynder
16. marts 2002 - 13:23 #9
Director filer er absolut ikke "minded" til nettet! Dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre, men filerne er så tunge, at dine brugere/besøgende skal vente en evighed før der sker noget!
Brug Flash til nettet - og Director til CD-rom produktioner.
Avatar billede jmc Nybegynder
16. marts 2002 - 15:08 #10
ikke enig.
Director kan indholde flash og med director har man flere muligheder. Integration med systemet, xtras, 3D engine osv. Det handler bare om at begrænse grafik på samme måde som man ikke benytter mange jpeg i Flash. Director kan også afvikle sin ejen vectorgrafik.

se: http://www.mcli.dist.maricopa.edu/director/net.html
Avatar billede Himbear Nybegynder
18. marts 2002 - 08:43 #11
Prøv at trykke på default i publish settings og prøv så igen.
Avatar billede jmc Nybegynder
16. april 2002 - 08:05 #12
har du ikke fået svar nok?