Avatar billede troja Nybegynder
08. marts 2002 - 09:26 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

harddisken bliver ikke fundet

Jeg har fået sat en 60giga (Ibm) Hd i min computer (pentium 2 450 mhz)..
når jeg starter min computer siger den press f4 to skip
men så går computeren bare ned... jeg kan ikke lave om på noget i bios og kan heller ikke opdatere min bios..
Avatar billede bundgaard Nybegynder
08. marts 2002 - 09:29 #1
så har du et problem ;)

hvorfor kan du ikke lave om på noget i bios?
Avatar billede troja Nybegynder
08. marts 2002 - 09:30 #2
Fordi det er en skod computer tro jeg nok..

ej jeg ved det ikke men den vil sQ ikke opdatere min bios
Avatar billede bundgaard Nybegynder
08. marts 2002 - 09:32 #3
hvor ved du det fra?

har du `prøvet da?
Avatar billede manon Nybegynder
08. marts 2002 - 09:32 #4
har du formateret din nye hd ?
Avatar billede manon Nybegynder
08. marts 2002 - 09:34 #5
prøv at gå ind i din bios hhd detection og bed den om at søge efter din hd.

og har du sat jumperne rigtig (master/slave) - har du sat strømstik og ide kabelt korrekt i ?
Avatar billede troja Nybegynder
08. marts 2002 - 09:36 #6
Manon jeg kan slet ikke se min nye HD ..Den står som master... som den skal
og strøm er tilkoblet rigtigt tro du det kan have noget med mit bundkort eller med min anden HD at gøre...??
Avatar billede manon Nybegynder
08. marts 2002 - 09:39 #7
din mobo/bios burde understøtte hd´er på 60gb

har du sat/vendt dit IDE kabel rigtig???

hvilken windows kører du med?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
08. marts 2002 - 09:40 #8
manon > ikke nødvendigvis..

mit gamle mobo understøttede IKKE hd'er over 32 gb før jeg opdaterede bios

og det er vel ligemeget hvilken windows han/hun bruger?
Avatar billede troja Nybegynder
08. marts 2002 - 09:42 #9
IDE kabel sidder rigtigt i...
Det kan jo være lige meget hvilken windows jeg bruger når jeg ikke kan komme ind på min HD som der skal installers windows på....
Men Windows 98 har jeg da tænkt mig at lige ind.. sys at Xp er Grimt
Avatar billede manon Nybegynder
08. marts 2002 - 09:47 #10
bundgaard >> hmmm.....min P2 400 Award bios som jge sidder ved nu gør det!
Avatar billede troja Nybegynder
08. marts 2002 - 09:47 #11
har i givet op..??
Avatar billede troja Nybegynder
08. marts 2002 - 10:03 #12
Er der ingen kvalificerede bud?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
08. marts 2002 - 10:16 #13
Rolig, der er jo også "Eksperter" der har arbejde i dagtimerne, de skal da også have chancen ik :-)
Avatar billede manon Nybegynder
08. marts 2002 - 10:25 #14
troja >>
rolig nu - giv det nu lige en dag eller 2 *s*
vi har også andet at lave ...*s*
Avatar billede intel4004 Novice
08. marts 2002 - 14:09 #15
troja>>
Det er meget muligt at dit bundkort ikke understøtter harddiske over 32GB.
Du siger at du ikke kan opdatere din BIOS - hvad mener du med dette??

Hvilket bundkort har du helt præcist? Måske er det noget galt med harddisken...

Ang. din kommentar om XP bør du ikke vælge win98 bare fordi du synes XP er grimt. Jeg kan da heller ikke lide det nye layout de har valgt, men man kan selvfølgelig vælge standard windows-layout(så det ligner win98 på en prik)...

Min mening: XP er 8 millioner gange mere stabilt end win98.

Men prøv ogdatér bios'en(hvis der findes en opdatering). Ellers kan du købe et ekstra ATA133 pci-kort, som jo teoretisk(det gør de) understøtter harddiske på 128PetaByte.

Mvh INTEL4004
Avatar billede troja Nybegynder
27. marts 2002 - 23:11 #16
>intel4004
enig mht.XP..trods alt:-)
Takker for hjælpen
/troja