Avatar billede lars-k-jensen Nybegynder
07. marts 2002 - 23:43 Der er 5 kommentarer

NT hjælp i Valby - point/aflønning

Installerede Panda Global virus protection(server version) på NT med 2 klienter. Først kørte workstations ekstremt langsomt ved næste opstart låste de efter login med skrivebordsbaggrund med Panda logo hjørnet og reagerede ikke engang på Ctrl-alt-Del. På serveren (efter opstart) kunne maskinerne og netværk ikke længere findes i Microsoft Neighbourhood. Fællesdrev (label) forsvandt men partionering er der stadigvæk med data.
Efter afinstallation af Panda (kun på server) forsøgt geninstallation af NT, men falder ud i processen.

Mine "eksperter" vil formatere hele disken men det må da være muligt at arbejde med NT-installationen uden at det berører de øvrige partitioner - hvad siger i eksperter her
Pointene er for sidstnævnte medium spørgsmål.
Men svar til øvrige problemer vil blive honoreret
med meget høje point.
Måske er der ligefrem nogen her som vil tjene nogle hurtige penge i morgen i Valby, men du skal vide hvad du har med at gøre - da jeg er lidt træt af såkaldte "eksperter".

Avatar billede fastwrite Nybegynder
07. marts 2002 - 23:52 #1
Det er måske at skyde med kanoner at skulle formatere hele din harddisk.

Har I forsøgt at starte op i VGA mode? Alså uden nogen programmer kørende? Og derefter fjernet Panda antivirus?

Jeg vil kontakte Panda gutterne og høre hvad der kan gøres, for det tyder på at programmet virkelig har skruet det helt forkert sammen på din maskine.

Men lad vær med at formatere hele disken. Det berører ikke de andre partitioner.
Avatar billede lars-k-jensen Nybegynder
08. marts 2002 - 00:12 #2
Jeg kan starte op i både normal og VGA mode og har også kunnet afinstallere Panda på serveren vel at mræke, men ikke på clients da det var inst. via netværk og de ej længere kan nåes. Panda kunne ikke hjælpe (mine "eksperter") talte også med dem. Trods afinstallationen fandt vi stdig Panda task service der kørte og som på opfordring fra Panda også blev disabled. Så sådan set kører serveren "normalt" men uden netværk og med manglende fællesdrev, men tilsyneladende er der nogle drivere? eller andet der er blevet screwed up og som sagt problemer med at geninstallere NT ovenpå.
Vores workstations henstår som sagt døde p.t. men vi har ikke forsøgt noget med dem endnu, f.eks. geninstallation.
Vil lige nævne at vi afinstalledere Norton antivirus på server inden installation, men fik ikke gjort det på workstations, hvilket var meget dumt tilsyneladende !
Avatar billede grinderslev Praktikant
08. marts 2002 - 00:59 #3
Du kan nøjes med at slette den berørte partision.
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. marts 2002 - 06:54 #4
Hvordan er serveren sat op, med partitioner?

Jeg går stærkt ud fra at i har et C:, hvor der kun ligger Operativsystem og sådan noget, ikke? For så er det blot at formatere denne.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
09. marts 2002 - 01:40 #5
Hej Lars.

Jeg takker for kampen, og er glad for at dit system nu fungerer igen! Men tøv ikke med at ringe eller skriv hvis du får brug for hjælp en anden gang!

Med venlig hilsen
Thomas