Avatar billede hadaps Nybegynder
07. marts 2002 - 18:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Rensning af halskæde

Ved godt det ikke er et IT spm.
Men er der ikke en vænlig sjæl, som vil fortælle mig hvordan jeg bedst renser min halskæde da den er meget beskidt (det er noget sort farve som sidder godt fast)

Jeg ved ikke hvad den er lavet af, men det er en sølvfarvet kæde, tror det kunne minde om en slags tin, men synes ikke rigtig det kan passe
Avatar billede simonia Nybegynder
07. marts 2002 - 18:55 #1
Det lyder måske vanvittigt, men et godt gammelkoneråd er tis, urin har en eller anden syre i sig, der kan rense stor set hvad som helst.
I gamle dage helede man sine sår med urin.
Avatar billede beldring Nybegynder
07. marts 2002 - 18:59 #2
Og lort er også fremragende!  -Jeg tror ikke at det var tis, han var ude efter!
Jeg ved ikke hvor mange der bruger det mere, da man idag kan få diverse midler, som kan gøre det dobbelt så godt!
Avatar billede simonia Nybegynder
07. marts 2002 - 19:01 #3
Faktisk ikke Beldring;)

Hadaps, spørg din bedstemor, hvis du har sådan en, du vil få det samme svar der.
Avatar billede hadaps Nybegynder
07. marts 2002 - 19:03 #4
oki takker, men har lige fået et andet tip af en ven.

han siger at tandpasta skulle være godt, så den prøver jeg lige først, men ellers mange tak :o)
Avatar billede sunflow Nybegynder
07. marts 2002 - 19:03 #5
du kan købe en flaske med sølvrens (væske )læg kæden i et par min. og vupti så er den så god som ny. (sterling sølv rens) findes i de fleste større butikker.:-)
Avatar billede nonick Nybegynder
07. marts 2002 - 19:05 #6
LOL beldring!

Hadaps... Du skal bruge følgende :

1 stik vaskebalje
1 stk. sølvpapir/staniol
En håndfuld salt
og lunken vand

Du gør følgende :

Læg staniol/sølvpapir i bunden af vaskebajlen og fyld med lunken vand. Hæld saltet i og rør rundt. Derefter lader du bare dit kære smykke falde ned i vandet. Der skal det ligge i et par timer(2-4 timer alt efter hvor bveskidt den er)

NoNick
Avatar billede nonick Nybegynder
07. marts 2002 - 19:06 #7
hmmm.. 2 L8
Avatar billede praetorian Nybegynder
07. marts 2002 - 19:12 #8
Bruger selv tandpasta tricket
Avatar billede praetorian Nybegynder
07. marts 2002 - 19:14 #9
Nonick:

*GG* der er en der har set Tv Shop
Avatar billede nonick Nybegynder
07. marts 2002 - 19:16 #10
prae.. nhæææ...
Avatar billede nonick Nybegynder
07. marts 2002 - 19:16 #11
:)
Avatar billede praetorian Nybegynder
07. marts 2002 - 19:24 #12
Nonick:

Man kunner ellers købe sådan en metal dims man kunnne lægge i vasken, drysse salt i og så rensede den ens sælv og guld smykker og den kostede noget i stil med 500 Dkr.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. marts 2002 - 20:11 #13
praetorian> det der har været fremme i rene ord for pengene - og det er ikke pladen der gør det - det er væsken og saltet - men i rette kombination :)
Avatar billede annikadk Nybegynder
07. marts 2002 - 21:42 #14
Både den Nonick skriver samt tandpasta virker.
Den 1. er dog lettere, for det er bare ikke til at komme ind i alle revnerne i smykker.

Er der mon andre rigtig gode råd??