Avatar billede marty Nybegynder
07. marts 2002 - 16:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trådløst Netværk

Hej Eksperter.
Er der nogen af jer, der har erfaringer med Trådløst netværk?
Hvad er godt og skidt hardwaremæssigt?
Er det stabilt nok til en arbejdsplads?
Kom med gode og dårlige erfaringer, jeg overvejer at købe det til et firma med 10 ansatte, jeg administrerer.

På forhånd tak.
./martin
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. marts 2002 - 16:48 #1
Priserne er for høje, det er min erfaring.
Jeg har selv kikket på det, specielt noget der hedder HomeRF, fordi det er meget billigt i forhold til det professionelle udstyr.
De priser jeg har fundet på "privat udstyr" finder du her:
http://www.eksperten.dk/spm/179580

Det professionelle er mellem 25 og 100% dyrere, men det yder lidt højere hastighed 11mbit (homerf er 10Mbit) sikkerheder skulle være den samme.

Generelt må man sige om trådløst at vægge jern konstruktioner og strømførrende kabler kan tage meget af rækkeviden.

Se compaq pro udstyr her: http://www.compaq.dk/products/wireless/default.asp

Generelt fra EDB priser:
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/net-wireless-show.asp
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. marts 2002 - 16:57 #2
Det her var sgu da egentligt billigt:
INTEL
Pro Wireless PC-Card    NIC / 11Mbit / PCMCIA 1.275 kr.
Pro Wireless Gateway    Access Point / 11Mbit 2.432 kr.
Pro Wireless PCI-Adapter    PCI Adaptor / 11Mbit 780 kr.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. marts 2002 - 16:59 #3
Netgear kan også:

MA101GE    USB Adaptor / 11Mbit 1.299 kr.
ME102GE    Access Point / 11Mbit 2.223 kr.
MA301GE    NIC / 11Mbit / PCI / To MA401GE 485 kr.
MA401GE    NIC / 11Mbit / PCMCIA 1.132 kr.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. marts 2002 - 17:02 #4
bortset fra at en MA301GE ikke duer uden at der sidder en MA401GE i den!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. marts 2002 - 17:05 #5
Se også her: http://www.beamwire.dk/ de ved sikkert noget om det og vil sikkert også gerne hjælpe.
Avatar billede marty Nybegynder
07. marts 2002 - 18:10 #6
Tak for hjælpen James.
Jeg har allerede kigget på udstyr og valgt det jeg vil købe. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra folk der har praktisk erfaring med forskelligt udstyr mm., da jeg gerne vil være sikker på at det er en OK investering. Jeg slipper jo for at trække kabler, og det er jo en fordel i sig selv 8)))

/martin
Avatar billede tgm Nybegynder
07. marts 2002 - 18:12 #7
netgaer er det billigeste på marked ligenu
med det utrolig let at sætte op
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. marts 2002 - 21:08 #8
Sorry marty så kan jeg desværre ikke hjælpe, jeg er ikke nået forbi at kikke på priser endnu.