Avatar billede loon Nybegynder
07. marts 2002 - 11:17 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Biiip og så power down?

Hejsa, er der en super nørd der kan hjælpe lidt?

Jeg har lige købt en ny køler til min 1700+ XP processor, en silent viking og monteret denne.
Problemet er så: når jeg starter maskinen giver den et langt Biiip og så lukker den den ned? Jeg har prøvet at pille alle overflødige kort ud af maskinen, prøvet med en anden ram blok, syntes at jeg har prøvet alt!

Please help im desperat!
Avatar billede mib33 Nybegynder
07. marts 2002 - 11:19 #1
Du har ikke haft selve processoren ude af maskinen ?
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 11:24 #2
Du har vel ikke haft maskinen tændt uden køler imellem udskiftningsprocessen?
Avatar billede cpufan Juniormester
07. marts 2002 - 11:25 #3
hvad med at prøve den gamle køler igen,...............
måske den nye, laver en "kortslutning" på soklen
Avatar billede cpufan Juniormester
07. marts 2002 - 11:27 #4
Er du 100 på at du har fået sat processoreren rigtigt på plads igen, efter montering af køler?
Avatar billede loon Nybegynder
07. marts 2002 - 11:29 #5
har ikke haft processoren ude under skiftning.....

nej processoren er ok har tjekket den i min nabos maskine
Avatar billede mib33 Nybegynder
07. marts 2002 - 11:29 #6
Hvis du har brugt for meget kølepasta kan du risikere at få den modsatte virkning, nemlig at CPU'en ikke kan komme af med nok af varmen, og så vil den lukke ned, ret hurtigt, alt efter hvad temperatur den er sat til som max i bios !!
Avatar billede grinderslev Praktikant
07. marts 2002 - 11:36 #7
Prøv at loade deafult settings i din BIOS, event. resette den fra bundkortet, hvis du ikke kan få kontakt med den.
Avatar billede loon Nybegynder
07. marts 2002 - 11:45 #8
kan ikke finde en reset jumper på mit bundkort..... det er et asus a7v133

hvormeget kølepasta skal jeg bruge og hvordan på føre jeg der korrekt?
Avatar billede cpufan Juniormester
07. marts 2002 - 11:46 #9
det kan også være dit skærmkort der ikke sidder korrekt længere.
Avatar billede loon Nybegynder
07. marts 2002 - 11:48 #10
har tjekket grafikkortet......
har endda prøvet med et andet.....
Avatar billede mib33 Nybegynder
07. marts 2002 - 12:00 #11
Du skal kun lige bruge nok kølepasta til at sørge for at processorkernen har kontakt med køleren på hele fladen, jeg kommer selv kun et ganske tyndt lag på, og skraber det overskydende af med et barberblad, det eneste kølepastaen skal gøre er at fylde de mikroskopiske revner og ujævnheder på køler og på processorkernen, og grunden til at man skal gøre det er fordi kølepasta leder varmen bedre en den luft der ellers ville være der.
Avatar billede mib33 Nybegynder
07. marts 2002 - 12:01 #12
Nu har du vel også husket at aflade dig selv for statisk elektricitet inden du har rørt ved noget som helst inde i kabinettet ?
Avatar billede loon Nybegynder
07. marts 2002 - 12:26 #13
jo har pillet lidt ved radiatoren inden jeg pillede i kabinettet
Avatar billede loon Nybegynder
07. marts 2002 - 13:15 #14
jeg vil forsøge at pille hele molevitten fra hianden og så samle den igen.......
er totalt på bar bund hvad det ellers kan være....
Avatar billede lazac Nybegynder
07. marts 2002 - 14:31 #15
Tjek at dine ram sidder som de skal.
Avatar billede loon Nybegynder
08. marts 2002 - 16:06 #16
Fejlen er fundet :)
Det var en bios opsætning som hedder --> detect cpufan at startup
som bare kulle disables da silent viking er termostat styret køre blæseren ikke serlig hurtigt ved opstart!
Avatar billede cpufan Juniormester
09. marts 2002 - 12:32 #17
cpufan, jeg burde have et navnepoint