Avatar billede vandrefalk Nybegynder
07. marts 2002 - 07:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan man forhindre at billederne gemmes

Jeg har været inde på flere sider og set nogle billeder som jeg godt ville gemme.Jeg højrer klikker for at gemme billedet og det kan man ikke.
Hvordan laver man det så ingen kan kopiere ens billeder
Avatar billede hasmi Nybegynder
07. marts 2002 - 07:47 #1
Det kan man ikke.

Selv om du ikke har gemt billederne, ligger de på din pc i Temporary Internet Files.
Avatar billede bella-notte Nybegynder
07. marts 2002 - 07:47 #2
Du kan ikke sikre dig 100%, så vidt jeg ved. Men du kan få et script til at sætte ind, så man ikke kan højreklikke og gemme det.
Vil du have det?
Avatar billede keysersoze Guru
07. marts 2002 - 07:49 #3
man kan let fjerne højreklik - men særlig smart er det altså ikke;

http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=225

det er altså ikke særlig effektivt...

1. billedet bliver lagt på den besøgenes computer
2. man kan altid gå op i vis -> kilde og få adressen til billedet
3. man kan bruge Print Screen og tage et screendump og altså få billedet
Avatar billede Beach Mester
07. marts 2002 - 08:12 #4
Sagt på en kort måde....
ALT hvad du ser på din skærm kan kopieres, ALT hvad andre ser på deres skærm kan kopieres.
Hvis vi snakker billeder som du ikke vil have at andre bruger, så må du i selve billedet skrive copyright mm.

//Beach
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
07. marts 2002 - 08:27 #5
Sådan laver du højreklik forbudt..

http://www.eksperten.dk/spm/59369

Jeg vil generelt sige at du kan gøre en masse for at sikre dig at folk ikke stjæler dit indhold, men vil de stjæle kan de stjæle.. Fx teleport pro som er et gratis program, kan du sætte til at downloafe en hel webside.

Et billede kan fx gemmes ved at ta' vis kilde i menuen..i kilden kan man de adressen på billedet som man så åbner (kun jpg-filen) højreklikker og gemmer)  - her er gebrænsningen ikke.

Som sagt er der ikke meget du kan gøre andet end at gøre det så besværligt så muligt - (specielt html er ikke særlig sikkert)
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
07. marts 2002 - 08:30 #6
www.html.dk - Her finder du masser af scripts, inklusiv en som deaktivere højreklik... Deri kan du så skrive en slags copyright besked....
Avatar billede osaka_san Nybegynder
07. marts 2002 - 09:08 #7
beach> det er nu ikke nødvendig at skrive copyright i sine billeder ;-) Hvis materialet (billeder, tekst osv) er produceret af dig selv så er de også automatisk beskyttet af loven om ophavsret.

Men man kan som su nævner godt skrive noget tekst i dem der verificere den rette ophavsmand og på den måde lave et synligt vandmærke for en sikkerhedsskyld.

Mvh.
Oscar Eg Gensmann