Avatar billede glenndc Nybegynder
07. marts 2002 - 00:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IRQ problem lydkort og grafikkort for begge nummer 11

Jeg har et stort problem mit bundkort Soltek SL-drv 4 fedt MoBo forøvrigt.
Mit lydkort SB live 5.1 bliver tildelt IRQ 11  det samme IRQ nummer som mit grafikkort Asus geforce 3 ti 200 jeg tror det er acpi i win ME som styre IRQ nummer 10 og 11 hos mig, fordi biosen tildeler ikke grafikortet noget til at starte med. Men jeg syntes at mit system bliver rimeligt ustabilt af det! Hvordan sørge jeg for at at hver af mine kort (lyd og grafik) for hver sit IRQ nummer ?
mvh Glenn
Avatar billede halifax Nybegynder
07. marts 2002 - 01:36 #1
Har du afprøvet teoien om ustabilitet? Du kunne fx afinstallere/fjerne lydkortet - du kan nok undvære lyd i en testperiode, ik'! Hvis du synes det hjælper og grafikkortet kører godt geninstallerer du SB Live. Hvis du synes det gør situationen værre, har du fået vished for din tanke.
Du kan kun ændre ressourcer som IRQ ved at genstarte i fejlsikret tilstand og fra Enhedshåndtering prøve at tildele lydkort en anden IRQ - har du nogen ledige? - genstarte pc og se efter om dine ændringer holder, eller går tilbage til det gamle? Hvis ikke har acpi muligvis en finger med i spillet.
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 08:37 #2
smut ind under enhedshåndtering og manuelt tildel dit lydkort IRQ!

hvilket OS kører du?
Avatar billede halifax Nybegynder
07. marts 2002 - 14:19 #3
jakeman - Flot at du kan gentage mit råd om at tildele en anden IRQ. Du glemmer bare at oplyse, at det skal ske fra fejlsikret tilstand. Til gengæld trist, du ikke læser at ME bruges som OS.
Avatar billede hunhun Nybegynder
07. marts 2002 - 17:10 #4
Har du checket din BIOS opsætning? Der kan du sætte dine interrupts manuelt og derefter kan du ændre opsætningen i Windows.

Hunhunnen.
Avatar billede glenndc Nybegynder
08. marts 2002 - 08:06 #5
Takker jeg har taget sb live kortet ud og så er stabiliteten i top. Jeg kunne godt tildele SB kortet en ny IRQ i safe mode til (10) men lige så snart jeg jeg bootede op i normal mode blev det tildelt IRQ nummer 11 igen.
Lige meget hvilket af de 4 ledige pci slots jeg kommer SB kortet i får det tildelt IRQ nummer 11 og det er det som jeg vil ændre på.
Avatar billede halifax Nybegynder
08. marts 2002 - 16:18 #6
Takker for point. Men jeg forstår, det ikke er lykkedes at ændre IRQ.  :(
Har du i BIOS under PnP/PCI Configurations punktet PnP OS Installed sat til YES/Enabled elelr No/Disabled?
Jeg har i et andet spm. på E.dk læst at ændring af denne setting hjælper på manuel tildeling af IRQ for Win2000. Ved ikke om det også gælder for ME (kører selv 98SE) Men har du mod på at ændre denne setting, er det vel forsøget værd. Jeg nemer, giver det andre probs. kan du vel ændre tilbage til din nuv. indstilling.