Avatar billede polarelefant Nybegynder
06. marts 2002 - 17:17 Der er 5 kommentarer

mySQL connect og kommandoer?

Hvordan connecter jeg til mySQL, via TCP/IP protokolen. Jeg har fået forbinelse, men jeg ved ikke hvad jeg skal sende før jeg kan logge ind som bruger?

Når jeg får forbindelsen sender mySQL serveren bare et + og en streng med en lille håndfuld underlige tegn, og et version nummer.

Jeg har prøvet at sende et brugernavn i ren tekst, et brugernavn med "user" foran, og bare "user" alene, men der er intet der virker.
Avatar billede sthen Nybegynder
06. marts 2002 - 17:18 #1
Du skal vel bruge:
phpMyAdmin
Avatar billede invisibleman Nybegynder
06. marts 2002 - 17:18 #2
Hmm .. connecte via TCP/IP .. via et program du selv har lavet eller ?
Avatar billede polarelefant Nybegynder
07. marts 2002 - 17:32 #3
Ja via et program jeg selv har lavet. Jeg mangler bare at kunne logge på, og så skal jeg også vide hvilken komandoer jeg skal bruge for at sende et query (bare som eksempel gerne flere kommandoer). Jeg mener der burde være et ste på nettet hvor dette står.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
07. marts 2002 - 17:41 #4
hmm .. så skal du jo skrive din egen ODBC driver ligesom MyODBC .. det er IKKE nemt ...
Avatar billede polarelefant Nybegynder
07. marts 2002 - 20:29 #5
Er du sikker?

mySQL er jo en server app, jeg kan vel egentlig talt bare connecte til den via TCP/IP, eller det ved jeg, at jeg kan, jeg skal bare finde ud af hvad jeg skal sende af information.