Avatar billede goatcx Nybegynder
06. marts 2002 - 17:02 Der er 5 kommentarer

død puter ny duron ?

Hejsa jeg har følgende lonfiguration af en puter.
Atx Aopen High tower kabinet
Abit be6-II Bundkort
pentium III 700@882
384 Mb ram (128+256)
Geforce 3 Leadtek
Sound blaster live value
20 gb Ibm hd
60 gb ibm hd
12 plextor brænder
10 pioner dvd drev
noname floppy
ukendt netkort
------------------------------------
Mit problem er nu som følger...
lortet gider ik længre starte op =(
Den stod og kørte fint, så gik jeg på lokum og da jeg kom tilbage stod den bare med alle dioder lysende inklusiv brændern's dioder.
skærmen stod på standby.
Reset knappen og power kknappen reagerede ikke kun at hive stikket ud gjorde noget udslag (den slukkede...)
jeg har prøvet med en anden cpu med samme resultat.
----------------------------------------------------
Ider til hvad der kan være galt ?

Jeg tror selv det er bundkortet som ikke dur mere men er ikke helt sikker.

i tilfælde af at det nu er det som er gået død skal jeg så vidt jeg ved ha nyt bundkort + cpu da jeg ikke kan finde et slot 1 bund kort jeg gider eje..=(

Hertil kommer så lige et enkelt problem..
jeg agter at købe mig et rimeligt bundkort og en møgbillig duron cpu.
Men kan mine nuværende 133mhz Sd-Ram virke i sådan en maskine ???

På forhånd mange tak osv :]
Avatar billede -simon- Nybegynder
06. marts 2002 - 17:10 #1
har du prøvet mewd en anden strømforsyning ???

ja, så længe de ikke køre hurtigere end de gør nu (eller før) ,men hvad er deres hastighed ???
Avatar billede vesperillo Nybegynder
06. marts 2002 - 17:26 #2
Tjah, hvis det ellers har kørt fint før og du ikke har tilføjet nyt hardware, eller overclocket noget, er der noget der kunne tyde på hardware fejl.
Et billigt og supergodt bundkort er Soltek SL-75kav. Kan sagtens sammenlignes med Asus og abit.
Hvis du netop ikke skal køre det vildeste DDr ram anbefaler jeg det(bruger det selv). Kan bios opdateres til AMD XP processorer.
Avatar billede vesperillo Nybegynder
06. marts 2002 - 17:28 #3
Avatar billede goatcx Nybegynder
06. marts 2002 - 19:06 #4
Ok har lige prøvet at sætte bundkortet på en papkasse, sætte cpu + ram + gfx kort i og sætte strøm til via en anden strømforsyning men med samme resultat =(

ok har selv kigget lidt på det bundkort + en 1ghz duron.
Må nok blive det jeg køber så medmindre der er en wiz der har en super ide ;)
tak for linken anyway
Avatar billede -simon- Nybegynder
07. december 2002 - 20:18 #5
LUK SPM ! ! !