Avatar billede tastetoner Nybegynder
06. marts 2002 - 17:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Computerne kan ikke se hindanden

Vi har et underligt problem.
Ind til et par dage siden fungerede vores lille hjemmenetværk fint (to computere der er forbundet med et krydset kabel) Men så her i dag, skulle jeg lige på nettet, og så virkede det bare ikke. Nu kan computerne ikke endang finde/se hindanden mere. Vi har ikke lavet noget somhelst om i tcp/ip indstillinger mm.
Vi har tjekket kablet og det sidder til, og den lille LED der sidder på netkortet lyser oxo.
Hvad kan det værer?
Både min og min forældres pc står til automatisk at hente ip adr.
Det der wins-configuation, skal den ikke bare stå på "Deaktiver WINS navnefortolkning" for det har den altid stået på?
Jeg har oxo prøvet at give dem faste ip adr. men det hjalp ikke en skid??
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2002 - 17:10 #1
Prøv at give dem følgende ipadresser: 192.168.1.1 & 192.168.1.2
Subnetmaske: 255.255.255.0 på begge.

Prøv at skrive samme arbejdsgruppenavn på begge maskiner.
Kontroller at fil- og udskriftdeling er installeret på begge. Evt. kan du geninstallere netværkskomponenterne.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2002 - 17:10 #2
Husk også at dele en mappe på hver maskine. Ellers kan de vist heller ikke se hinanden.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2002 - 17:12 #3
og jo, WINS skal være deaktiveret.
Avatar billede tastetoner Nybegynder
06. marts 2002 - 17:15 #4
De har samme arbejdsgruppe navn.
Jeg gav dem ip adr. 10.0.0.1 & 10.0.0.2 og undermaske 255.255.255.0 (som har virket før)
Fil og udskriftfordelingen er aktiveret på begge. Der er delte mapper på begge maskiner.
Avatar billede jes.kristensen Nybegynder
06. marts 2002 - 20:53 #5
Jeg har tidligere konstateret det samme problem. Det blev løst, da jeg installerede netbui protokollen sammen med tcp/ip protokollen.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
06. marts 2002 - 20:55 #6
OS ??
Avatar billede csuperman Nybegynder
07. marts 2002 - 00:09 #7
En god ting ville være at sætte "Rammetype" til det samme. Evt.    Ethernet 802.2 , under din IPX portokol. Dette hjælper en hel del, når du connecter ved hjælp af et krydskabel.
/Csuperman
Avatar billede canker Nybegynder
07. marts 2002 - 09:03 #8
kan computerne ping'e hinanden????
Avatar billede canker Nybegynder
07. marts 2002 - 09:10 #9
prøv evt. at ping'e 127.0.0.1 på begge maskiner (det tester om du har adgang til dit eget netkort in case you didnt know :-) )
Avatar billede tastetoner Nybegynder
07. marts 2002 - 15:50 #10
Ja har fundet problemet. Der er en løs forbindelse i kabel stikket
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2002 - 00:09 #11
lukker du snart spørgsmålet?