Avatar billede rejx Nybegynder
06. marts 2002 - 14:57 Der er 12 kommentarer og
5 løsninger

Vurdering af datamekanikeren.dk

Hejsa, jeg vil bare gerne høre jeres mening om såvel design som brugervenlighed af http://www.datamekanikeren.dk og evt. hvad i synes der mangler.

Der kunne måske falde en lille ekstra bonus hvis du kommer med nogle gode ideer til nye funktioner :)
(artikelsektion samt linksektion er under konstruktion)

Mvh. Rune
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
06. marts 2002 - 14:58 #1
Ja den er da i vertfald blevet bedere end den gamle www.datameknaiker.dk
det må man sige "TOMS UP"

MC
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
06. marts 2002 - 14:59 #2
den ser rigtig god ud!

Men du mangler en funktion hvor man kan anbefale siden til en ven (eller flere venner)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
06. marts 2002 - 15:01 #3
eller veninder *GG*
MC
Avatar billede andreasng Nybegynder
06. marts 2002 - 15:02 #4
pænt og overskueligt design... faktisk rigtigt roligt... ikke noget inovativt, eller revolutionerende, men meget god.

fint fint
Avatar billede startfirma Nybegynder
06. marts 2002 - 15:02 #5
Jeg synes det er en overskuelig, flot og brugbar side :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede t.thoft Nybegynder
06. marts 2002 - 15:06 #6
Kanon flot siden, jeg kan rigtig godt lide de farver du har brugt. Men er det meningen at skrivebokserne i Community (bruger og kode) skal gå udenfor kassen. Det syntes jeg nemlig at det virker lidt forkert.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. marts 2002 - 15:08 #7
Jeg kan faktisk godt li' den. Den er, som de andre skriver, rolig for øjnene. Ingen vilde farver, ingen blinkende ting. Udstråler harmoni og indre ro. Når din side nu er så flot, så skal man jo gå i detaljer :o)

Din grønne stribe du bruger, ser det ud til at den venstre vertikale grønne stribe er en anelse større end den tilsvarende højre.

Og din blå farve øverst til højre - jeg synes der er for meget 'spild'-farve - hvorfor ikke krydre det med et pænt billede, gerne holdt i samme stilrene farver - eller - bedre endnu - en adresse med telefonnummer og e-mail adresse! Det mangler generelt på de flestes hjemmesider (pånær dem jeg designer, naturligvis :o)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
06. marts 2002 - 15:09 #8
Ganske nydeligt og pæn. Helt klart en af de mere gennemovervejede sider.

Derudover er der lige 2 ting:

1. Jeg får horizontal scrollbar i 800x600

2. "HTML"'en kunne godt trænge til en finpusning:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.datamekanikeren.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. marts 2002 - 15:10 #9
Jeg synes nok der var noget der irriterede mine tekst-øjne:

"klar til at plukke"

Skal der ikke stå "klar til at pukle"? :o)

Skal de plukke jordbær, måske? hehe..

Men et 10 tal med pil op.. Fortsæt det gode arbejde.

Selv din kode til hjemmesiden er pæn.. Men smut forbi www.metamaten.dk og få oprettet de rigtige meta-tags.

og få den tjekket hos www.w3c.org

mvh Fastwrite
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. marts 2002 - 15:11 #10
ja, ok - osaka_San kom først med HTML'en... altid godt at smutte forbi den.
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. marts 2002 - 15:18 #11
en "test designet i NS4.7" funktion ville ikke skade:
http://www.jakoba.dk/eksperten/exp181586.gif

mvh JakobA
Avatar billede startfirma Nybegynder
06. marts 2002 - 15:26 #12
Hvem gider kæmpe med NS 4.7 ?!?

:)
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
06. marts 2002 - 15:55 #13
novra den er fin i netscape
Avatar billede sunep Nybegynder
06. marts 2002 - 19:31 #14
Tak for de gode ord... jeg skal nok finpudse HTML'en osv. desuden så virker den i netscape 6.2 der har jeg testet den...

Det er nemlig mig der har lavet designet og noget af koden
Avatar billede rejx Nybegynder
06. marts 2002 - 19:34 #15
Ja mange tak for vurderingerne, håber vi ses igen på www.datamekanikeren.dk :D
Avatar billede jnissen Nybegynder
06. marts 2002 - 22:25 #16
Hej. Jeg vil blot lige gøre dig opmærksom på at uddannelserne også laves på Bornholm.
Avatar billede rejx Nybegynder
07. marts 2002 - 13:58 #17
Mange tak for oplysningen... det vil jeg straks rette :)