Avatar billede david25 Nybegynder
06. marts 2002 - 12:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mpeg kan ikke Afspilles

hej Eksperts!
Jeg har nu købt en Dvd (Denver 332) fra Føtex.
Problemet er at jeg ikke KAN spille de Mpeg (vcd)filer som jeg har downloadet fra nettet-( De er slet ikke på listen i Denver menuen). Mp3 filer virker fint. Den samme cd som jeg har mine Mpeg filer har jeg prøvet på min vens Dvd (Denver 122) og de virker fint.
hvad er problemet. jeg har tænkt på at aflevere den tilbage!
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
06. marts 2002 - 12:37 #1
Hvis den ikke understøtter mpeg (hvilket en dvd-afspiller ikke gør som udgangspunkt) kan du ikke afspille mpeg
Avatar billede david25 Nybegynder
06. marts 2002 - 12:40 #2
John ! De fleste dvd afspiller understøtter vdc Svcd mp3 filer. Denne dvd afspiller understøtter dem allesammen.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2002 - 15:57 #3
johnschmidt -> Der er da utroligt, som du kommer med forkerte påstande hele tiden. http://www.eksperten.dk/spm/181604

david25 -> Husker du at brænde dem som vcd. Du kan ikke bare afspille selve mpeg-filerne. De skal brændes som videoCD, før det virker.
Avatar billede david25 Nybegynder
06. marts 2002 - 20:56 #4
Hej Ufo :) ups. ufc :)
tak for din besvarelse.
Jeg har senere fundet ud af at de skal brændes som VideoCd (vcd) . det kan være derfor det IKKE kan læse mine mpeg filer på cd-romen. Anyway - Hvilket progam skal jeg bruge til at brænde til Vcd. (hvis du kender den rigtige placering et sted på nettet?!) -
Jeg bruger en Ekstern cd-brænder - Iomega - Nero kan jeg ikke bruge, da jeg ved vha programmet kan de brændes som vcd på interne cd-brændere.
tak for hjælpen .
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2002 - 23:00 #5
Mit internet har været nede hele aftenen. Derfor svarer jeg først nu.

Jep, at de skal brændes som VCD, skrev jeg jo også til dig kl. 15.57 :)

Jeg forstår ikke denne sætning: Jeg bruger en Ekstern cd-brænder - Iomega - Nero kan jeg ikke bruge, da jeg ved vha programmet kan de brændes som vcd på interne cd-brændere.

Hvorfor kan du ikke bruge Nero?
Avatar billede david25 Nybegynder
08. marts 2002 - 11:16 #6
hej igen ufc.
hvis de skal brændes som vcd kan jeg ikke forestå hvorfor så Denver 122 kan læse CDromen med mine mpeg filer men ikke Min egen Denver332.

Hvis de skal brændes som Vcd, har jeg kigget på nogle programmer, Videopack, og Easy cd creator Plat. Nogen du selv kender ?!

Den Med den eksterne cd brænder ,, mente jeg at den Brænderjeg har har sin egen software(Hotburn) . Nero Kunne ikke genkende min cd-brænder. Hvorfor?! ved jeg ikke *S*
Avatar billede mdk-2000 Nybegynder
08. marts 2002 - 22:18 #7
nogle gange skal du bare opdatere dit program
Avatar billede troldal Nybegynder
11. marts 2002 - 13:35 #8
nero kan bruges til alt ?????????????????????
og det skulle være det bedste til VCD
Avatar billede nico1000 Nybegynder
15. marts 2002 - 18:45 #9
hej david25
Grunden til at du ikke kan afspille de mpeg filer ved din denver332, men dog kan afspille på din vens Denver122 er følgende:
Denver122 er i stand til afspille alle typer. Mpeg filer hvilket ikke er formattet til VCd . VCd, SVCd, Mp3 ....
Denver332 Kan kun afspille VCD, SVCD..Mp3...
Konklusionen er at faktisk Denver122 er bedre end Denver332 selvom det er en lidt ældre model. Bedre fordi det understøtter næsten alle formater, brugervenlig menu..
Såå hvis jeg var dig , ville jeg aflevere Denver332 tilbage og skaffe mig en denver122.
mvh
Nico
Avatar billede david25 Nybegynder
15. marts 2002 - 18:51 #10
hej nico
Tak for din velbeskrivende svar. du har fuldstændig ret.
Jeg har skaffet mig en denver 122 og er meget glad for den.
U deserve the points.