Avatar billede trupfg Nybegynder
06. marts 2002 - 12:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange billeder??

Vi har købt et digitalt kamera, og vi vil lige høre hvor mange billeder der kan være på et 8 mb. cf-kort og 2x 32mb. cf-kort???
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. marts 2002 - 12:13 #1
Afhænger af kvaliteten.

På mit digitale kamera med 64MB flashkort kan der eksempelvis være 658 billeder i pæn opløsning (VGA - beregnet til internetbrug)
Avatar billede trupfg Nybegynder
06. marts 2002 - 12:18 #2
K! Jeg er ikke lige klar over hvordan man vælger hvilken opløsning man vil tage billederne i, men finder sikkert nok ud af det... Men VGA er noget man bruger hvis man f.eks. skal ha' lagt nogle billeder ud på en hjemmeside..??..
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. marts 2002 - 12:35 #3
ja, jo - det er bare mit digital kamera der skriver at det er en opløsning der svarer til VGA - altså en lille opløsning.

Hvis du har nogle billedbehandlingsprogrammer af nogen art, så kan du højest sandsynligt definere hvor mange DPI billedet skal være i, og skal det kun bruges til fx internet, så sæt dpi'en til omkring 72 DPI, da skærmen alligevel ikke kan vise højere DPI - medmindre man har en speciel IBM skærm der koster det halve kongerige!

Tak for point.