Avatar billede olai Juniormester
06. marts 2002 - 12:07 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Adobe Photoshop 5,5...... hvad fanden er meningen ???

Jeg sad oppe i nat og baksede med at få nogle billeder fra Photoshop lagt på en hjemmeside og derefter på nettet.
men prøv at se hvad der skete med den første:
www.onsl.subnet.dk
okay, tænkte jeg, det kan jo være webhotellet der er noget galt med, så jeg prøvede en anden, men samme problem.
Jeg lagde det så op ved Cybercity
http://users.cybercity.dk/~dsl45161
men samme problem... LIGE INDTIL jeg lavede dem om
til .GIF format.... resultatet af GIF format ses
også på ovenstående cybercity link.
Når jeg gemmer dem i JPEG format kan den ikke vise dem,
og når jeg gemmer i GIF ser det mystisk ud...
HVAD POKKER GØR JEG GALT????? HJÆÆÆÆÆLP!!!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. marts 2002 - 12:11 #1
Ja, det ser godt nok mærkeligt ud.
Prøv at smid din PSD fil på min ftp ftp.usite.dk - brugernavn og kode er: eksperten

Men når du siger GEM KOPI SOM eller SAVE COPY AS (fantastisk til engelsk, hva'?), så kan du vælge i hvor høj grad kompressionen skal foregå med. Prøv at sætte den op til max kvalitet.

Har du installeret Illustrator efter at du har installeret Photoshop, for så kan den godt lave noget kludder. Om det lige er i JPG den laver kludder har jeg ingen erfaring med.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. marts 2002 - 12:12 #2
Så kan vi da få af/bekræftet om det er dine webhoteller der ikke kan li' jpg, ved at man dobbeltklikker den fra min ftp.
Avatar billede olai Juniormester
06. marts 2002 - 12:14 #3
Skal jeg uploade via ftp ?
Avatar billede Himbear Nybegynder
06. marts 2002 - 12:21 #4
Jeg er ret sikker på at det ikke er billederne der fejler noget! Det må være gået noget galt da du uploadede eller din sti.
Avatar billede olai Juniormester
06. marts 2002 - 12:27 #5
tino> Stien fejler intet, det er også kun når det er JPEG den ikke vil vise noget..
Men når jeg uploader ? Hvad skulle der kunne gå galt ? Jeg har aldrig været udsat for det før...
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. marts 2002 - 12:32 #6
gå ind på min ftp via en browser.. i stedet for at skrive www.etellerandet.dk skal du skrive ftp.usite.dk og angive eksperten i begge felter der dukker op.
Avatar billede olai Juniormester
06. marts 2002 - 12:40 #7
Fast>  Nu har jeg uploaded 2 PSD filer..
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. marts 2002 - 14:48 #8
OK - prøv også at gemme dem som jpg på min FTP, og dobbeltklik dernæst på dem, for at se resultatet. - bare for at få konstateret om det er dit webhotel der er noget galt med.
Avatar billede Himbear Nybegynder
06. marts 2002 - 14:55 #9
Det er vel bedst hvis han ligger hele sitet ud på din ftp?
Avatar billede 2-maz Nybegynder
06. marts 2002 - 14:57 #10
Så vidt jeg kan se er billederne det ene sted .gif og det andet sted .jpg
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. marts 2002 - 14:58 #11
nej, nej, ikke hele sitet :o)

olai - så har jeg lavet filerne om til en jpg - ligger i samme skuffe "ny mappe", som du oprettede. De fejlede intet hos mig.... Prøv at se om de virker nu.
Avatar billede olai Juniormester
06. marts 2002 - 15:05 #12
2-maz> Ja, det øverste link er med JPEG, og det andet er med GIF.
Det er med vilje. Så kan man bedre se problemet..
Avatar billede olai Juniormester
06. marts 2002 - 15:07 #13
fastwrite> Det fatter jeg ikke, den åbner billedet fint...
men prøv så disse link:
http://users.cybercity.dk/~dsl45161/forside/jngroup.jpg
http://users.cybercity.dk/~dsl45161/forside/jngroup.gif

Det samme billede, det samme sted, men... ak den vil bare ikke
være med til JPEG...
Avatar billede olai Juniormester
06. marts 2002 - 15:08 #14
og JA de ligger der begge 2...
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. marts 2002 - 15:15 #15
Så er der kun et tilbage.. kontakt cybercity.. der må være noget galt med deres fortolker eller lign.

Havde du prøvet at kopiere mine billeder ind på din users.cybercity?
Avatar billede olai Juniormester
06. marts 2002 - 15:41 #16
jamen det er også galt på Subnet´s sted...

Hør her.
Jeg har 2-3 sider liggende på subnet. (samme konto)
De har ALLE JPEG filer fra Photoshop. Men det er kun
denne side der driller. Jeg tror ikke det har noget med
webhotellet at gøre, men hvad fanden kan det så være ???
Avatar billede olai Juniormester
06. marts 2002 - 15:42 #17
giver op....
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. marts 2002 - 19:52 #18
Hmm... hvilket program bruger du til at uppe? Kan det være din kode der er noget i vejen med?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. marts 2002 - 19:55 #19
På denne http://users.cybercity.dk/~dsl45161/index.htm ser det ikke ud til at du har prøvet med det billede der ligger på min FTP.. Kan du ikke prøve at sætte det ind i stedet for at se om den bliver ved?
Avatar billede olai Juniormester
06. marts 2002 - 21:18 #20
Så er det skiftet ud. Men det bliver sgu mere og mere mystisk.
På forsiden kommer der noget frem som skulle forestille logoet,
men prøv så at trykke >Forsendelse< ude i menuen.
Når forsendelses siden åbner virker logoet helt fint.. MEN HVORFOR ???
Jeg bruger FlashFXP til at uploade. (har altid gjort)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
07. marts 2002 - 09:53 #21
Jeg ved godt det lyder gak, men prøv at ændre dit default name til enten default.htm, default.html, index.htm, index.html, default.asp, index.asp, eller et helt tredje navn test.html for at se om det skulle være navnet..

Ja, langt ude, men vi må gå i detaljer...
Avatar billede psyched.dk Nybegynder
12. marts 2002 - 12:10 #22
Kan være det se selve programmeringen der failer?.. vær sikker på at stien er helt korrekt.
Ellers kan du prøve i photoshop, at åbne dine billeder, som du har gemt i .jpg format, og se om der er noget der mangler.
Hvis du har importeret nogle .bmp billeder eller andre 'primitive' formater, kan photoshop godt finde på at undlade at gemme nogle af tingene.
Overvej eventuelt at merge dine layers sammen (ctrl+e) før du gemmer.
Ellers må du jo nøjes med .gif, det er også fint nok :)
Avatar billede olai Juniormester
12. marts 2002 - 13:56 #23
psyched.dk> Det vil jeg lige prøve når jeg går tid.
Avatar billede olai Juniormester
12. marts 2002 - 13:57 #24
Det vil jeg lige prøve når jeg går tid= Når jeg FÅR tid.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
18. marts 2002 - 11:34 #25
Problemet kan løses ved at geninstallere photoshop. eller kopiere indholdet af dit billede til et nyt billede og så gemme igen. Det er en mærkelig fejl, men jeg har set det før - der er som om filen husker at den har det "skidt"!
Avatar billede olai Juniormester
18. marts 2002 - 11:44 #26
cgleerup> Jeg prøvede forleden at hente billederne ind i PS 6.0 i stedet for 5.5 hvor jeg gemte alle billeder med 6.0.
Det løste problemet, men er det ikke det du mener..
Avatar billede cgleerup Nybegynder
18. marts 2002 - 13:01 #27
Jeps, det er installationen i photoshop der har fucket et eller andet op, så jo, en ander version
Avatar billede cgleerup Nybegynder
19. marts 2002 - 11:24 #28
Jeg har selv tidligere set samme problem
Avatar billede olai Juniormester
19. marts 2002 - 23:24 #29
cgleerup> Må sige at det var dit svar jeg fik mest ud af, derfor points til dig.

Fastwrite > Da du også gjorde en stor indsats får du også en bid af kagen.

Hermed lukker jeg med tak for hjælpen til alle de deltagende.