Avatar billede zatz Nybegynder
05. marts 2002 - 21:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Netværk i XP med I-net og LAN

HEya all

Jeg har en Dansk kable tv opkobling og logger på med public IP. Vi har en anden computer i huset og den logger på med en intern IP.
Vi er begge tilsluttet en switch som så er koblet sammen med modemet. Nogle få gange har vi kunne se hinanden men ikke få adgang.
Intern firewall er fra på begge, og IPX er installeret.¨

Har næsten prøvet alt. plz help :)
Avatar billede danic Nybegynder
05. marts 2002 - 21:13 #1
Køre begge computere i samme workgroup?

Hvorfor IPX det tager kun båndbrede, da det er en broadcast protokol?
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2002 - 21:16 #2
Glem IPX benyt TCP/IP, netbios skal sikkert være aktiveret på begge computere.
Avatar billede danic Nybegynder
05. marts 2002 - 21:17 #3
schulze> Er netbios ikke aktivt som standard under XP?
Avatar billede zatz Nybegynder
05. marts 2002 - 21:20 #4
ja begge i samme workgroup.
nå og har også prøvet uden IPX.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2002 - 21:21 #5
Jo, men hvis han har rodet rundt med protokollerne er den måske blevet deaktiveret.
Avatar billede cthulhu Nybegynder
05. marts 2002 - 21:23 #6
Fungerer kabel modemet også som router?
Ellers vil det kun give problemer!
En mulig løsning hertil er 2 netkort i den ene maskine (som er koblet til modemet).
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2002 - 21:24 #7
Sæt hastigheden på begge netkort til 100 Fuld tilstand.
Prøv at søg efter hinanden via Start - Programmer - Søg
Avatar billede zatz Nybegynder
06. marts 2002 - 08:17 #8
hmm
nej skulle ikke mene at kabel modemet også virker som router, men det virker da ok med internet til begge. Men 2 netkort vil jo kun resultere i at jeg skal have den ene comp tændt for at den anden kan komme på. Det var egentlig det jeg gerne ville undgå :(

jeg er nu kommet så langt at computerne begge kan "se" sig selv under arbejdsgruppen, men ikke hinanden. (har prøvet søg og ping)
Avatar billede netsyd Nybegynder
06. marts 2002 - 09:40 #9
Hej
vi har fået adsl med en switsc på, vi havde før 4 compyter koblet sammen, 3 med win og en med xp kørende over et diva lan modem uden problemer. efter vi har sat switchen på så kan de 3 computer der løre win 98 sagtens finde hinanden. men den med XP er bare ude. Vi har kæmpet 2 mand i omkring 20 Timer uden noget resultat, vi er blevet anbefalet en ruther af TDC. Men de kan ikke sige om dette virker.
Avatar billede xodeus Novice
06. marts 2002 - 13:54 #10
Jeg har også haft probs med win98 og winXP LAN. Men der er en lille løsning. Det er noget med TCP/IP protokollen, den sender kun informationer engang imellem. Det jeg anbefaler er at opdatere netværksdriveren. Og der er også en anden mulighed. I XP er der en funktion som laver en diskette til PC som ikke kører XP. Det findes under netværksconfig et eller andet sted. Jeg har ikke Xp på min maskine i øjebliket, så jeg kan ikke fortølle helt nøjagtigt. Men nogle gange kan det være fordi TCP/IP er langsom og sender info ud kun hver ½ time.
Avatar billede netsyd Nybegynder
06. marts 2002 - 17:23 #11
Hej igen
vi har fået vores til at køre, som sagt så har vi 3 stk. computer der køre med win 98 og en der køre med XP over en switch. Vi har simpelt hen i netværk fjernet opkaldskortet og bag efter gik vi i enskaber på IPX under NetBios og vinge jeg ønsker at aktiverer netbios over IPX/SPX. Så køre det uden problemer her.
Avatar billede grinderslev Praktikant
07. marts 2002 - 02:03 #12
Hvis ikke du har fået 2 IP-adresser fra din udbyder, får du det ikke til at virke med den topologi du har. De to IP adresser skal selvfølgelig også lægge i samme sekment.
Ellers er løsningen nok en router, eller en maskine med 2 netkort i.
Avatar billede zatz Nybegynder
07. marts 2002 - 10:57 #13
grinerslev>
Jamen begge ip'er er fra tv-dk udbyderen. Den ene er public og den anden er ikke. begge statiske.

netsyd> ok da jeg vil lige prøve ad når jeg kommer hjem.!
Avatar billede zatz Nybegynder
15. april 2002 - 00:05 #14
hmm stadig ikke løst problemet men lukke spørgsmålet!!  :[ (bruger FTP :P)