Avatar billede dribble Nybegynder
05. marts 2002 - 18:54 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

2Mbit

Hej

jeg har et lidt mærkligt problem.

jeg har en 2mbit forbindelse, g den virker også fint når jeg tester den på en FTP server igennem TDC, den køre med 210 KB/Sec

men når jeg så vil downloade noget med IE 6.0.2600.0000
kan jeg kun downloade med cirka 75 KB/Sec...og den vil ikke komme op på mere.

Upload forbindelsen fejler ikke noget.

nogen der har et foreslag til hvad det skulle være.

BTW. har lige formateret og geinstalleret Win2000, da jeg troede det kunne hjælpe, men det gjorde det ikke.

MVH Dribble
Avatar billede Noone Nybegynder
05. marts 2002 - 19:02 #1
Hmm.. Er du sikker på, at serveren i den anden ende kan levere 2 MBit?
Avatar billede dribble Nybegynder
05. marts 2002 - 19:04 #2
Ja......har prøvet www.Tucows.dk det er TDC´s egen server og andre samtidigt.....eller f.eks hvis jeg downloader musik...så stopper den ved 75 KB/Sec
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
05. marts 2002 - 19:11 #3
Avatar billede dribble Nybegynder
05. marts 2002 - 19:15 #4
det er jo ikke det der er problemet....som du kan se så har jeg forbindelsen på de 2MBit, men mit PC/IE giver mig kun lov til at benytte 75 KB/Sec af de 200 KB/Sec
Avatar billede telac2 Nybegynder
05. marts 2002 - 19:23 #5
Lidt afhængig af hvilket operativ system du bruger, er der nogle få indstillinger du kan sætte via din registreringseditor for at booste din ADSL og få fuld udnyttelse af den. Jeg ved man skal gøre det med Win9* ihvertfald ... Måske det kan hjælpe på dit browser problem.

Om ikke andet så kan jeg varmt anbefale at kigge forbi http://www.dsl-faq.dk som har en masse information, tips og hints til TDC forbindelser.
Avatar billede mholmgaard Nybegynder
05. marts 2002 - 19:27 #6
cybercity :-)

TDC :-(
Avatar billede Noone Nybegynder
05. marts 2002 - 19:29 #7
Tiscali :-|

Eller?
Avatar billede cthulhu Nybegynder
05. marts 2002 - 19:45 #8
Bruger du en proxy?
I så fald kan det være TDC's proxy ikke kan følge med, så prøv at undlade at benytte en proxy.
Avatar billede dribble Nybegynder
05. marts 2002 - 20:08 #9
ingen Proxy

og hjalp ikke at booste
Avatar billede cthulhu Nybegynder
05. marts 2002 - 21:01 #10
Kontakt TDC og klag!
Avatar billede dribble Nybegynder
06. marts 2002 - 09:22 #11
LOL cthulhu ville du have jeg skulle give dig 150 point for det svar ?
og selvfølgelig har jeg haft fat i dem :O)
Avatar billede karlslund Nybegynder
06. marts 2002 - 12:26 #12
Gider du verificere at du rent faktisk KAN downloade filen med 2MBit fra Tucows?

Du kan evt. prøve det med Download Mage, GetRight eller andet.

Blot så vi er sikre på at det ikke er ADSL-linien der driller når du laver http-downloads.
Avatar billede dribble Nybegynder
06. marts 2002 - 13:34 #13
det kan man helt sikkert da det er TDC´s egen server !!

jeg har skam også prøvet at have 4 forskellige downloads igang, fra 4 forskellige sites, alt sammen munde ud i en max download på 65-70 KB/Sec.

Men for at gøre det endnu mere mærkligt, så er der en speedtest inden på Teledanmarks HP http://130.228.2.107/speedtest/blank.html
når jeg vælger through LAN connection: får jeg 60 KB/Sec download 53 KB/Sec Upload, men hvis jeg vælger Modem connection får jeg 163 KB/Sec Download og 35 KB/Sec Upload, men jeg har et program der måler min up and download, og der kommer den op på 210 KB/Sec download på modem men kun de 60 KB/sec ved LAN ???????

tænkte at det kunne være noget ved min konfiguration i min IE ?
Avatar billede karlslund Nybegynder
06. marts 2002 - 13:57 #14
"det kan man helt sikkert da det er TDC´s egen server !!"

Nå? Hvis man helt sikkert kan det, hvorfor har du så et problem?

Uploader du til nettet (med f.eks. KaZaA, eDonkey eller lign?) når du downloader og har problemer med hastigheden?
Avatar billede dribble Nybegynder
06. marts 2002 - 14:38 #15
Karlslund, drop da lige den negative tone ;O)

du må da kunne forstå at det er min PC/Konfiguration der er problemet da, forbindelsen er fin nok.

og nej.....jeg uploader ikke, klart nok da jeg har geninstalleret win2000

Dribble Slaps karlslund with a large trout

hehe

but somebody help me. for keglerne inden ved TDC siger "vi kan altså ikke hjælpe dig, du har jo netop sagt at du via vores ftp server henter med 210 KB/Sec, og derved levere vi TDC det vi skal"

hmmmm ja det er jo rigtigt nok, men hvad er alternativet hvis jeg ikke får det til at virke, så kunne jeg jo lige så godt have en 512/512 forbindelse og derved mister TDC 349,- ekstra om måneden.
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
07. marts 2002 - 14:39 #16
prøv evt. netscape..
Avatar billede nonick Nybegynder
07. marts 2002 - 14:46 #17
Det er da fordi de servere du downloader fra er belastede. Prøv at downloade fra en server du ved IKKE er belastet.

Du kan lige teste din forbindelse her.
http://mobilportal.sonofon.dk/portal/SONOFON_Bredbaand/Tjek_forbindelse.shtml?updatemenu=0

Du kan prøve at installere DAP fra http://www.speedbit.com <- Et skide godt download program.
Avatar billede dribble Nybegynder
07. marts 2002 - 15:24 #18
Nonick jeg har testet min forbindelse og den er fin nok 210 KB/Sec i download, og 58 KB/Sec i Upload

mit problem er jo IE...den vil max gå op til 70 KB/Sec i download, derefter opføre IE sig som om der ikke er mere båndbrede at tage af.

hvis f.eks IE køre på de 70 KB/Sec så kan jeg ikke åbne nogen ny Browser, eller jeg kan godt, men går MEGET langsomt (da IE tror der ikke er mere båndbrede) men hvis jeg starter en FTP download, suger den de sidste 140 KB/Sec som den skal, ergo den er IE den er gal med.

og jeg gider ikke:

skifte Browser

Køre med Download-accelrator prg.

mvh Dribble
Avatar billede dribble Nybegynder
11. marts 2002 - 21:58 #19
nårh....men der er desværre ikke kommet nogen tips jeg an bruge, så derfor trækker jeg mig spørgsmål tilbage.
Avatar billede Noone Nybegynder
11. marts 2002 - 22:47 #20
Hmm... Hvad sagde MS Support da du ringede til dem? Hvad står der i MSKB (Microsoft Knowledge Base)? Hvad giver en Google søgning?
Avatar billede dribble Nybegynder
12. marts 2002 - 09:18 #21
TDC siger der er meget normalt (de aner ikke hvad de selv snakker om )

Google søgning = 0 svar

MS Support hmmmm jeg har bare en demo af win2000 og formatere C: hver 3 måned. det er jo ikke ulovligt :O) (tror jeg)

MSKB kan jeg ikke blive klog på.....har læst på den i 1½ måned nu :O( men hold op hvor har jeg lært, meget andet.

derfor har jeg trukket mit spørgsmål tilbage !!!