Avatar billede raos Nybegynder
05. marts 2002 - 18:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Undgå genpostning af de samme data

Her er en lidt kryptisk problemstilling:

Jeg har en side (test.asp) hvorpå der er en form, der som action har "action=test.asp?mode=insert_data". Når den "mode" er sat indsættes nogle værdier i en database.

Formen submitter altså til siden selv. Det er altsammen meget fint - men det jeg gerne vil undgå er at brugere af IE trykker F5 og reloader siden, hvorved det sammen requestobject submittes en gang til.

Jeg har bruge for en måde hvorpå jeg kan undgå dette.

/rasmus
Avatar billede cthulhu Nybegynder
05. marts 2002 - 19:00 #1
Kan du ikke sætte en unik variabel (f.eks. tidspunktet den første side blev loadet i millisec) og tjek om den er den samme inden du indsætter de nye data?
Avatar billede raos Nybegynder
05. marts 2002 - 19:28 #2
jo men så skal man jo lave et felt i databasen til kun at holde denne egenligt ubrugelige information.
Avatar billede kapla Nybegynder
05. marts 2002 - 19:48 #3
Forkert Kategori!
Avatar billede raos Nybegynder
05. marts 2002 - 19:50 #4
ikke nødvendigvis - da problemet er IE relateret. Har ikke det samme problem på Netscape
Avatar billede raos Nybegynder
28. november 2002 - 11:00 #5
øv