Avatar billede renefred Nybegynder
30. maj 2000 - 16:29 Der er 4 kommentarer

Extern text i tables/frames

Er det muligt at referere til et word document eller txt fil fra et table eller frame i Dreamweaver 3? (forstået sådan, at man opdatere teksten/indholdet udenfor sit HTML dokument).
Løsningen må helst ikke indeholde IFRAME da den jo kun kører på IE.
Avatar billede the-gnu.dk Nybegynder
02. juni 2000 - 01:27 #1
Ja, det kan godt lade sig gøre! I hvert fald hvis du har adgang til PHP på din server. Hvis du har, ser svaret sådan ud:

<html>
<head><title>Test</title></head>

<? include("nyheder.txt"); ?>

</html>

Så henter den indformationerne fra nyheder.txt og indsætter i dokumentet! :-)
Avatar billede renefred Nybegynder
02. juni 2000 - 09:31 #2
Svaret er udemærket, men det bedste serveren kan klare er CGI, så hvis andre har flere forslag - go for it...
Avatar billede getalife Nybegynder
16. juli 2000 - 13:33 #3
Det udelukker vel også SSI ?
Avatar billede nardus Nybegynder
08. august 2000 - 09:38 #4
Det burde det da ikke? Jeg bruger det selv på to steder, der kun har adgang til CGI/Perl.