Avatar billede jaws Nybegynder
05. marts 2002 - 10:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Genskabe Exchange 2000 database!!!

PROBLEM:
Har ved en fejl slettet mine E00nn.log filer. Jeg genskabte dem igen, men kan nu ikke mounte hverken private- eller public store.

Kan nogen hjælpe mig evt. via VNC mod betaling?

ACTIONS FORETAGET:
1. Slettede alle E00nn.log filer
2. Geninstallerede E2K SP2
3. genstart, genstart, genstart...
4. Unerasede log filerne igen med R-Studio NTFS (www.r-tt.com). Der mangler dog stadig nogen.
5. Lavede PRIV og PUB restore fra tape backup, fra 22. februar.

LIDT BESKRIVELSE:
De eneste filer jeg har, er en bunke E00nn.log filer samt priv1.edb,priv1.stm,pub1.edb og pub2.stm.

De originale E00.chk, E00.log, res1.log og res2.log filer har jeg kun fra øjeblikket efter "ødelæggelses" tidspunktet.

"priv & pub" har jeg både fra tape backup (22/02) samt som kopi backup fra "ødelæggelses" tidspunktet (01/03).
Avatar billede djeclemen Nybegynder
05. marts 2002 - 19:56 #1
du kan sagtens slette log filerne uden der sker noget..

hvilken fejl får du i event view, når du prøver og restarte services.-
Avatar billede jaws Nybegynder
07. marts 2002 - 16:21 #2
Nej, for log filerne er tilsyneladende ikke log filer i Exchange, men transaction logs, der indeholder "bidder" af databasen, hvor disse synkroniseres på tidspunkter hvor der er "ledig" processor kraft. Det vil sige når jeg nu har slette en bunke af disse er databasen ikke "consistent" og melder fejl...
Avatar billede peterfup Nybegynder
14. marts 2002 - 15:15 #3
der findes et program i Program Files\Exchsrvr\Bin folder, der hedder eseutil, dette kan både reparere og restore exchanges databaser.

Se vejledning på:

http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q317014

Jeg vil foreslå, at du først kører en repair altså /P, og derefter prøver at mounte dine databaser igen.

altså:
eseutil /P c:\program files\exchsrvr\mdbdata\priv1.edb (eller hvor databasen ligger, gøres også med pub1.edb)

Hvis dette ikke virker kan du køre en recovery /r
altså:
eseutil /r e00.log /l<log file path> /s<system file path>

hvis du får nogle fejl så slå dem op på support.microsoft.com, de har faktisk løsninger på det meste!!!
Avatar billede jaws Nybegynder
14. marts 2002 - 15:29 #4
peterfup> nu håber jeg ikke du "fub"er mig:) Nej, spøg til side...jeg HAR rent faktisk prøvet alt det MS anbefaler og lige meget hjælper det...filerne er røget til USA og de er også på vej hjem igen - dvs. de ER fixed.

Ellers tak for hjælpen:)