Avatar billede thomasjensen Nybegynder
04. marts 2002 - 23:35 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvor er IIS på Win XP dansk?

Hej eksperter.

Jeg kan ikke finde IIS på Win XP (dansk).
Jeg ved godt, at man skal gå ind under "Tilføj/fjern windows-komponenter". Har selv haft Win XP (engelsk), men den er der ikke på den danske version.
Har i en løsning??

Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. marts 2002 - 23:41 #1
jeg har den da?! (xp dansk pro)
men er det home-edition du har... der ved jeg ikke om den er..
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2002 - 23:48 #2
Jeg har dden danske version og den ligger altså under tilføj/fjern windows komponenter. Du skal scrolle lidt ned. IIS hedder den.
Avatar billede thomasjensen Nybegynder
04. marts 2002 - 23:57 #3
Det er XP dansk pro.
Meget mystisk...den er der ikke.
Ved godt at der skal stå IIS.

Måske der findes flere versioner af XP dansk pro?
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2002 - 00:03 #4
Der er også andre underlige ting i windowsXP DK se selv her...
www.webkurs.dk/godbidder.asp?snip=40
Avatar billede thomasjensen Nybegynder
05. marts 2002 - 00:11 #5
hehe...ja, de er sgu' ikke altid for kloge på Microsoft
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2002 - 00:13 #6
Nej, det ville da være synd at sige.
Avatar billede thomasjensen Nybegynder
05. marts 2002 - 00:13 #7
Angående ovenstående link, så kan jeg se at 2/3 har den fejl og 1/3 ikke har fejlen. Så det kan tyde på, at der er forskellige versioner af Win XP dansk pro.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2002 - 00:15 #8
Ja åbenbart, eller også har folk ikke lagt mærke til at undersøgelsen kun drejer sig om WindowsXP Pro.
Avatar billede thomasjensen Nybegynder
05. marts 2002 - 00:18 #9
Ja, måske...man kan sgu' aldrig vide
Avatar billede -sofus- Nybegynder
05. marts 2002 - 03:17 #10
Jeg har selv den Danske version af XP pro. og der er IIS 5.1 med.. Den er også med i demoen..

Ring til microsoft og piv.. du har krav på en webserver (:

Og jup jeg har også den bytte rundt fejl
Avatar billede keysersoze Guru
05. marts 2002 - 08:48 #11
jeg ved ikke om det er en original version du har - hvis ikke kan dette være problemet!

der findes nemlig en dansk XP version på nettet der går under navnet PRO - men faktisk er det bare en modificieret HOME version. Den installeres under navnet PRO og den ser ud som en PRO - men alligevel mangler mange af funktionerne... deriblandt IIS
Avatar billede knudvaldemar Nybegynder
06. marts 2002 - 23:32 #12
Du går bare ind hvis det er en dansk version, under "TILFØJ/fjern windows-kompunenter" og kikker under netværk og sætter flueben i det der heder internet information service :-) Så skulle det gerne spille
Husk også at Frontpage kan skrive i asp. God fornøjelse.
Avatar billede keysersoze Guru
06. marts 2002 - 23:44 #13
ja - men at skrive asp i frontpage svarer lidt til at tage en videregående uddannelse i 1. klasse i folkeskolen...
Avatar billede thomasjensen Nybegynder
06. marts 2002 - 23:58 #14
Har ikke fundet løsningen, så jeg lukker tråden..
Tak for hjælpen ellers..
Avatar billede keysersoze Guru
07. marts 2002 - 00:05 #15
men... løsningen er bare at du skal skaffe dig en _rigtig_ PRO version - hvor svært kan det være
Avatar billede -sofus- Nybegynder
07. marts 2002 - 00:13 #16
hvad er der nu galt i at skrive ASP i frontpage ??
Avatar billede keysersoze Guru
07. marts 2002 - 00:30 #17
hvem har sagt der er noget galt i det? sagde bare at det er som at tage en videregående uddannelse i folkeskolens 1. klasse...

:)