Avatar billede g4nd4lf Nybegynder
04. marts 2002 - 13:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Linux under WinXP - emulator??

Jeg kunne godt tænke mig at eksperimentere med linux, men vil egentlig gerne kunne blive inde i windows samtidig.
Jeg tænkte der for på om der findes en "computer" emulator til windows ligesom der gør til linux?
Avatar billede g4nd4lf Nybegynder
04. marts 2002 - 13:48 #1
Ups, fandt ud af at vmware også har lavet en udgave til windows.... svarer mig selv :)
Avatar billede deho Nybegynder
04. marts 2002 - 21:15 #2
nu har jeg windows xp - kan man så installere linux uden at skulle ompartitionere sin hd ?

og hvor kan man hente det??
Avatar billede deho Nybegynder
04. marts 2002 - 21:15 #3
og emulatoren, hvor kan den hentes?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
05. marts 2002 - 00:52 #4
deho:
"emulatoren" vmware kræver, at linux er installeret i forvejen... vil du have en smule linux funktionalitet skal du kigge på cygwin

jeg mener at have hørt om, at man kan installere linux uden at ompartionere sin hdd... men hvorfor ikke bare smække en gammel 4gig hdd i (de kan fåes brugt til en hund eller to nu om dage)... eller prøve dig lidt frem med partition magic...