Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 11:46 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

haster - Problemer med netværk i home-edition!!!

Davs. Jeg har et problem i et netværk.
Der er tre computere der er koblet til hinanden.
Netværket er bygget op således:

Der er monteret en Firewall sammen med ADSL-udstyret. Denne Firewall indeholder en HUB. Til denne HUB er tilsluttet:

computer med Windows XP HOME-EDITION via netkabel.

En wireless enhed (modtager) med hvilken en bærbar (med Win2000) samt en stationær (med Win 98) kommunikerer.

En printserver

Alle PC'ere kan komme på Internettet og alle kan printe på den tilsluttede printer.

Men jeg kan ikke se de andre computere (dem med 98, og 2000 installeret). Det er som om computeren med home-edition slet ikke er koplet på netværket. Men det er den.

I xp prof. skulle man lave en masse om inden netværket kom til at virke. Skal man også det i home-edition?
Hvad kan der være galt?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
04. marts 2002 - 11:59 #1
kører I med dynamiske adresser, eller har I alle faste adresser? Kan du pinge dem fra din maskine?

prøv at gå i en dosprompt og skriv ipconfig og se hvilken adresse du har..

prøv at gi' den kommandoen ipconfig /renew - og se om du så kan komme på..

Har de andre delt deres mapper?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
04. marts 2002 - 12:00 #2
Avatar billede teko Nybegynder
04. marts 2002 - 12:02 #3
Jeg er ikke sikker på det, kender ikke xp og adsl.

Er Workgrup den samme? Det skal den være.
Hvis ADSL tillader det så prøv at give Computerne  ip adresserne til 169.254.200.200 næste computer 200.201 o.s.v
P.S. noter de gamle ip adresser hvis det ikke virker
Avatar billede teko Nybegynder
04. marts 2002 - 12:06 #4
Undskyld stavefejlene
Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 14:40 #5
--------------------------
fastwrite >
Davs. De har vist dynamiske ip adresser. Ved det ikke helt.
Men har det meget at sige.
Jeg kan ikke pinge. Det er slet ikke hul igennem.
Ja de andre har delt mapper, det har den med homeedition også.
-------------------------------
taskmgr > Jeg prøver linket. Kan du hjælpe yderligere?
-------------------------------
teko>
De har alle den samme Workgrup.
--------------------------------
Håber i kan hjælpe yderligere
Avatar billede jakeman Nybegynder
05. marts 2002 - 11:05 #6
kan du pinge 127.0.0.1??
Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
05. marts 2002 - 15:44 #7
> jakeman
Nej det kan jeg ikke :-(
Avatar billede jakeman Nybegynder
05. marts 2002 - 15:58 #8
hvis du ikke kan pinge 127.0.0.1 så er der noget galt med dit netkort! -Men så forstår jeg ikke hvorfor du skriver at du kan komme på netværket med alle dine pc'ere! Prøv lige igen at skrive i en DOS prompt (self. på dit XP Home OS) følgende:

ipconfig /all

Og copy/paste informationerne herud i eksperten! (så kigger vi lige!)
Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
09. marts 2002 - 17:27 #9
davs. nu har jeg fået et printscreen af hans skærm. se på http://www.letitbe.dk/hansen/ipconfig.doc

Det kan tage lidt tid, da det fylder lidt meget. Please hjælp! Det er meget vigtig.
Avatar billede jakeman Nybegynder
10. marts 2002 - 15:26 #10
hmmm, det screendump ser ihvertf fald rigtigt nok ud! -Hvad med den IP som den har fået tildelt, kan den pinges? -Jeg skyder på at du godt kan pinge denne, men jeg er total blank når du siger at den så ikke kan pinge sin egen lokale adresse (127.0.0.1)!?? :-(
Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
10. marts 2002 - 18:48 #11
Den kan så vidt jeg husker godt pinge sig selv...Jo det kan den...
Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
11. marts 2002 - 17:28 #12
Den kan godt pinge 127.0.0.1 . Eller jeg har nu ikke prøvet, fordi jeg ikke er ved den computer. Men som du skriver, så burde den kunne pinges. Vi siger at det kan den godt > Hvad er problemet så? please hjælp..
Avatar billede teko Nybegynder
25. september 2003 - 12:17 #13
Husk at lukke