Avatar billede nitrix Nybegynder
04. marts 2002 - 10:38 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

ME til XP Pro

Jeg kører windows ME nu men vil gerne høre om det er muligt at opgradere fra ME til Windows XP Pro
Avatar billede hemning Nybegynder
04. marts 2002 - 10:42 #1
Avatar billede isl19960 Nybegynder
04. marts 2002 - 10:42 #2
Ja - det kan man godt... hvis de er på samme sprog...

Det bedste ville være en ren geninstallation... men det andet kan sagtens lade sig gøre... Jeg har selv prøvet det adskillige gange... uden problemer.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
04. marts 2002 - 10:42 #3
du går ind i Windows, sætter din CD i og så spørger den om du vil opgradere.

så svarer du ja og så kører du :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. marts 2002 - 10:44 #5
Det er det! Jeg havde selv Win ME før og har opgraderet til Win XP (pro)

Det anbefales altid at man formatere computeren, og derefter installere den nye windows på ny. Men det kan godt lade sig gøre at opgradere.

Det der kan give lidt problemer er at du har noget hardware eller nogle programmer, som ikke er kompatibel med XP. Men jeg har ikke haft nogen problemer, men skulle det give problemer, er der til mange programmer/hardware kommer updateringer/nye driver, som kan kører under Xp. Som det så er muligt at installere.
Avatar billede nitrix Nybegynder
04. marts 2002 - 10:44 #6
hvad med alt det man har liggende som spil, film  og musik...bliver det der stadig eller bliver det slettet.....
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. marts 2002 - 10:46 #7
Det bliver liggende, det er kun din windows filer som bliver opgraderet.
Så alle dine dokumenter, musik osv. bliver slet ikke rørt
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. marts 2002 - 10:48 #8
Xp opgradering, kommer faktisk bare til at ligge som et program du installere. Det vil sige at hvis du ikke er tilfreds med opgraderingern, kan du bare fjerne det igen, ligesom du normalt fjerner et program via tilføj/fjern i kontrolpanelet.
Avatar billede addy Nybegynder
04. marts 2002 - 10:54 #9
der kommer et lille program med til XP (på cd'en), som kan tjekke om alle dine spil, programmer o.s.v kan køre på XP. Kør lige det inden

*/Addy
Avatar billede resten Nybegynder
04. marts 2002 - 10:55 #10
addy> hvor ligger det program.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. marts 2002 - 11:02 #11
resten> Det er en del af installationen

Når du vælger at ville opgradere går den hele systemet igennem, og laver en rapporter omkring de evt. fejl
Avatar billede resten Nybegynder
04. marts 2002 - 11:07 #12
Okey men nu har jeg dog aldrig prøvet at ødelægge min indstalation med en opgardering kun hørt og set om konsekvenserne ved en opgardering til xp :(
Men ellers er der jo snart ingen programmer og spil som ikke kan køre på windows xp.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. marts 2002 - 11:12 #13
Resten> Nej det er rigtig, der er kommet opdatering og driver således at de kan køre under xp.

Men det kan så være at den version man har på sin computer, ikke kan kører under Xp, men så kan man bare opdatere programmet/spillet
Avatar billede resten Nybegynder
04. marts 2002 - 11:23 #14
jeg kan se i alle er helt vilde med at han skal lave en opgardering fra windows me og til windows xp,Og nu kommer der så et spørgsmål til jer har i selv prøvet det at opgarder jeres xp med en anden version uden nogen problemmer for så tager jeg sku hatten af for jer da jeg endnu ikke hverken har set eller hørt om nogen som har opgarderet til xp at det har virket 100% da selve windows xp er så sart og følsom på det område at den bliver ustabil og ikke ville køre ordentlig.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. marts 2002 - 11:26 #15
Jeg har opgraderet fra ME til Xp, og det har gørt 98% stabilt
Avatar billede isl19960 Nybegynder
04. marts 2002 - 11:31 #16
Jeg har som sagt også gjort det flere gange uden problemer...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. marts 2002 - 17:54 #17
nitrix> Jeg ved godt at det ikke drejer sig om ret mange point, men jeg synes nu også at jeg kom med nogle gode svar. f.eks. hvad der sker med dine filer (musik og film)