Avatar billede skwizie Nybegynder
03. marts 2002 - 00:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Status af computere i netværk!

Hej!

Jeg er ude efter et script / funktion som kan følgende:

1. Vise computerens oppetid
2. Vise om computeren er online i netværket eller ej
3. Scriptet / funktionen skal kunne kører på win2k

altså det skal være sådan at jeg fra min webserver kan se hvilke computere der er online og hvor langt tid de har kørt.
webserveren kører apache + php
Avatar billede luxman Nybegynder
03. marts 2002 - 00:38 #1
lytter
Avatar billede nyhjem Nybegynder
03. marts 2002 - 00:54 #2
De computere der er på netværket, er det nogle statiske eller er det dynamiske computere?*S* Altså, kender de computernes IP numre, eller skal scriptet selv finde alle de maskiner, som er oppe?*S*
Avatar billede skwizie Nybegynder
03. marts 2002 - 01:04 #3
Jeg kender computernes IP numre
Avatar billede cms Nybegynder
03. marts 2002 - 01:34 #4
har du adgang til at køre php-scripts på de implicerede computere?
luxman> du behøver ikke skrive noget i feltet. tryk blot udfør og du vil modtage mails ved indlæg :)
Avatar billede skwizie Nybegynder
03. marts 2002 - 02:47 #5
nej, der er ikke inst. serversoftware på de andre computere. De fungere som alm. PC'er i netværket. Det skal nemlig være sådan at der kun er webserveren som holder styr på hvem der er på og hvor lang tid de har været online.
Avatar billede fangel Nybegynder
03. marts 2002 - 10:00 #6
fandt en gang et sådan script, men nu har jeg jo glemt hvor, leder lige lidt
Avatar billede skwizie Nybegynder
03. marts 2002 - 11:16 #7
OK, det kunne være kanon hvis du lige kunne finde det igen. Men HUSK! det skal være til windows 2000/NT.
Avatar billede fangel Nybegynder
03. marts 2002 - 11:44 #8
jeg kunne ikke lige finde det, sorry, det kan være jeg leder videre på et andet tidspunkt (har en times internet om dagen, TDC abonnemt)
Avatar billede mikle_dk Nybegynder
03. marts 2002 - 11:44 #9
Her er noget du kan bruge:
http://www.eksperten.dk/spm/59507

Har selv testet det... og virker 100%
Respekt til razor!

... og forhåbentlig points til mig :)
Avatar billede mikle_dk Nybegynder
03. marts 2002 - 11:48 #10
Forresten så kan du bare pinge de maskiner der er på netværket!
Her er lige nogle links:
http://www.eksperten.dk/spm/100399
http://www.eksperten.dk/spm/92066
Ellers så søg bare efter ping her på siden!