Avatar billede cholm Nybegynder
02. marts 2002 - 15:09 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Ulemper ved fast IP

Jeg overvejer at få en fast IP så jeg kan hoste min egen side.

Hvilke sikkerhedsmæssige (eller andre) ulemper er der ved fast IP fremfor en dynamisk ?

Jeg kører både med Antivirus og firewall.

/cholm
Avatar billede milpoer Nybegynder
02. marts 2002 - 15:12 #1
Som jeg ser det ligger sikkerhedden ikke i hvilken type ip. men i hvordan dit system er configureret.
Avatar billede praetorian Nybegynder
02. marts 2002 - 15:25 #2
Ved at bruge Fast ip, kan der være problemer med at uønskede personer, fx crakere kommer ind flere gange for at se om der stadig er åbent land for dem. Men som sagt tidligere med den rette konfiguration så blive den risiko reduceret. Men en fordel ved fats ip er jo at du kan købe et domæne navn og så få det lavet sådan at det DNS'er til din IP så at du kan hoste dine hjemmesider fra et domæne navn
Avatar billede grinderslev Praktikant
02. marts 2002 - 21:34 #3
Ulæmpen ved en fast IP-adresse, er at evnt. hackere kan lave et utal af forsøg på at komme ind i din maskine. Det er vanskeligere ved en dynamisk, da den skifter en gang i mellem. Ellers er der nok kun fordele, bortset fra prisen :-)
Avatar billede praetorian Nybegynder
02. marts 2002 - 22:00 #4
Prisen???. jeg giver da ikke mere for min ADSL uanset om jeg har dynamisk eller fast ip
Avatar billede grinderslev Praktikant
02. marts 2002 - 22:36 #5
Ok... det er ikke alle udbydere der skal have mere for en fast IP, men en del skal dog.
Avatar billede lort_oddball Nybegynder
03. marts 2002 - 02:12 #6
Hvis du bliver banned fra et sted, spil el. server så er du permanent banned.

Hackere kan som nævnt før komme igen og igen.

Men altså, hvis du både kører med Antivirus og firewall så skulle der ikke kunne ske dig noget.
Avatar billede cholm Nybegynder
03. marts 2002 - 14:07 #7
lort oddball berører i sit svar mit egentlige spørgsmål (jeg har nok ikke udtrykt mig godt nok...)

Hvis jeg både har Antivirus og Firewall er det vel ikke nemmere at hacke mig ved en fast fremfor en dynamisk IP...? - Jeg er med på at jeg er nemmere at finde frem til, hvis der først har været en hacker...

/cholm
Avatar billede praetorian Nybegynder
03. marts 2002 - 23:01 #8
nej du bliver ikke nemmere at hacke