Avatar billede reptil Nybegynder
02. marts 2002 - 13:42 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Er min pc beskyttet mod hackere osv..????

Hej eksperter.... jeg er netop blevet logget på en delt server i ejendommen, Vi har en fælles 10 mbit forbindelse, og det fungerer fint...Jeg er bare lidt i tvivl om hvorvidt de andre har adgang til min computer, Jeg overvejer at installere en personlig firewall, men hvor meget beskytter den imod ??, er det ikke kun folk udefra, eller hvad??, Jeg går ud fra at hvis jeg skal forhindre andre i ejendommens netværk i at få adgang til min pc, så skal jeg slå "share" fra et eller andet sted, men det er her jeres ekspertise kommer ind i billedet´..Hjæææælp mig please...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. marts 2002 - 13:44 #1
En personlig firewall vil også beskytte dig internt på netværket.

Du kan godt arbejde med shares, men du må IKKE slå guest accounten til (den er disablet som default).
Avatar billede orbiz Nybegynder
02. marts 2002 - 13:46 #2
Jeg vil sige at du skal instalere zonelabs firewall "zone arlarm" Den kan downloades på www.zonelabs.com og er freewear så skulle du være rigtigt godt beskyttet!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. marts 2002 - 13:49 #3
Jeg har svært ved at anbefale Zone Alarm... Har man ikke uhyggeligt godt styr på at konfigurere den, vækker den mere bekymring end det modsatte. Den kommer simpelt hen med for mange fejlalarmer.

Personligt har jeg gode erfaringer med Sygate Personal Firewall. Denne er jeg begyndt at anbefale til vore hjemmepc brugere.

Find den på http://www.sygate.com/swat/products/shield_ov.htm

Alternativt kunne Symantecs Norton Personal Firewall være et bud. Jeg har ingen personlige erfaringer med den, men den er meget udbredt, og har en stor "fanskare" :)
Avatar billede strato Nybegynder
02. marts 2002 - 13:56 #4
my-etrust.com har en billig og relativt let konfigurérbar firewall. Dog vil jeg mene at en firewall ud af bygningen er af højere prioritet - de andre i bygningen har vel ikke som std. adgang til din maskine ????
Avatar billede zhark Nybegynder
02. marts 2002 - 14:03 #5
-
Avatar billede Noone Nybegynder
02. marts 2002 - 14:08 #6
Tiny Firewall er også relativt nem at have med at gøre.
Avatar billede orbiz Nybegynder
02. marts 2002 - 14:11 #7
Man skal jo bare lade være med at tage de der pinger alvorligt!
Avatar billede orbiz Nybegynder
02. marts 2002 - 14:12 #8
Tiscali et stort internationalt firma anbefaler også zone arlarm!
Avatar billede orbiz Nybegynder
02. marts 2002 - 14:12 #9
Det skulle være et svar.
Avatar billede getalife Nybegynder
02. marts 2002 - 14:20 #10
Uden at gøre mig klog på firewalls vil jeg bare gøre opmærksom på at du finder en del forskellige her:
http://www.download.dk/prog/index.asp?selOS=Windows&cat=on&cattype=sikkerhed&subcattype=firewalls
Avatar billede reptil Nybegynder
02. marts 2002 - 15:08 #11
Thanx,,Så blev jeg så meget klogere :o)

\\Reptil