Avatar billede orbiz Nybegynder
02. marts 2002 - 13:36 Der er 10 kommentarer

Apache webserver?

Hej jeg har en Apache server på win 98 jeg vil gerne have den sådan at alle folk kan gå ind og se nogle sider på apacheserveren, kan man ikke gøre det med www.DynDNS.DK og hvordan gør man?
Avatar billede jayf Nybegynder
02. marts 2002 - 13:42 #1
Hvis du indtaster dit IP nummer i browseren skulle du gerne kunne se det der ligger på serveren. Hvis du opretter dig på dyndns kan du bruge adressen brugernavn.dyndns.dk istedet for ip nummeret.
Avatar billede orbiz Nybegynder
02. marts 2002 - 13:48 #2
Ja, man når jeg prøver at komme ind på mit ip nummer siger den:

Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.20 Server at localhost Port 80
Avatar billede jayf Nybegynder
02. marts 2002 - 13:51 #3
Også selvom du kalder f.eks. http://dit.ip.nummer/fil.html ?
Avatar billede orbiz Nybegynder
02. marts 2002 - 13:56 #4
Så siger den bare:

Forbidden
You don't have permission to access /orbiz/default.php on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.20 Server at localhost Port 80
Avatar billede Noone Nybegynder
02. marts 2002 - 14:06 #5
Check di opsætning... Der er nogle linier med tilladelser til biblioteker... Der er sikkert en fejl i en af dem.
Avatar billede orbiz Nybegynder
02. marts 2002 - 14:08 #6
Jeg fatter ikke en skid af hvad du siger!
Avatar billede Noone Nybegynder
02. marts 2002 - 14:11 #7
Der er i apaches config fil nogle linier der ligner dem her:

<Directory />
    Options FollowSymLinks MultiViews
    AllowOverride All
</Directory>

<Directory /home/*/public_html>
    AllowOverride All
    Options MultiViews Indexes SymLinksIfOwnerMatch Includes
    <Limit GET POST>
        Order allow,deny
        Allow from all
    </Limit>
    <LimitExcept GET POST OPTIONS PROPFIND>
        Order deny,allow
        Deny from all
    </LimitExcept>
</Directory>

<Directory /home/chano/public_html/nikki>
    AllowOverride All
</Directory>

(Snuppet fra min egen config)

De kan bruges til at begrænse adgangen, prøv at checke om der er en fejl i en af dem. Og HUSK, at i apache på windows skal paths skrives sådan her: c:/apache/htdocs
Avatar billede orbiz Nybegynder
02. marts 2002 - 14:15 #8
Hvad skal jeg skrive i de der linier for at folk fra http kan få adgang?
Avatar billede sfreak Nybegynder
04. marts 2002 - 11:39 #9
Hvis du skal have en Apache server eller i det hele taget en eller anden server oppe at køre, skal du sørge for, at du på din Router har port 80 åben. Men mange routers har ikke Port 80 åben, og du har ikke mulighed for at åbne den, så derfor har du ingen mulighed for at åbne port 80.
Avatar billede walker Nybegynder
08. marts 2002 - 12:35 #10
Lidt som "sfreak" siger... hvordan er du opkoblet til internettet? ADSL eller dialup via modem? Hvis ADSL, skal du lave en nat'ning på port 80...