Avatar billede frissh Nybegynder
02. marts 2002 - 02:43 Der er 5 kommentarer

boot ?

er der nogen, som det er lykkedes for, at boote fra abit's kr7a' ata 133 controller...

jeg kan ikke fra w2k, og det er heller ikke muligt, at insatallere w2k på en hd, på denne kanal...hvorfor..??

Avatar billede halifax Nybegynder
02. marts 2002 - 03:10 #1
Hvilken fejlmeddelelse får du ved forsøg på install af w2k?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
02. marts 2002 - 07:25 #2
helifax, hvor er det et latterligt spørgsmål, manden kan ikke boote.
VH Henrik
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. marts 2002 - 09:28 #3
kan du i BIOS ikke tvinge den til at være en ATA100 eller mindre, installere og så køre den op til ATA133, det kan jo være en driver der ikke vil fordi ATA133 er så nyt (kent problem fra OS/2).
Avatar billede jytteq Nybegynder
02. marts 2002 - 11:17 #4
ABITs KR7A har indbygget controller HPT 372 som bare er en udvidelse af den de hele tiden har brugt som hedder HPT 370. Der kan ikke sættes CDrommer på kun harddiske. I BIOS stiller du i hvad rækkefølge du skal boote Hvis du f.eks bruger disketter så a som første, controlleren som anden. Når du så installerer skal du i begyndelsen af installationen når der står tryk F6 for at installere SCSI drivere trykke og lidt senere vil den have din diskette med driveren. Driveren har længe understøttet 133 så det skulle ikke være et problem.
http://www.highpoint-tech.com/    du kan hente den nyeste her.
Avatar billede halifax Nybegynder
02. marts 2002 - 14:06 #5
henrik13 - Nu bør du styre dig. Latterliggørelse af andre brugere er ikke velset på E.dk.
Han skriver "ikke muligt at installere w2k" - Det er bestemt ikke utænkeligt at det var fulgt op af en eller anden fejlmeddelelse.