Avatar billede vszulc Nybegynder
02. marts 2002 - 00:54 Der er 7 kommentarer

Netværk på bærbar...

Jeg har en ADSL forbindelse fra TDC (Som de mærkeligt nok ikke gider at tage penge for, men det er nu en anden sag :)  ), og bruger en Siemens Xpresslink som router (eller er det et modem)
Jeg har fornyligt også fået en bærbar med tilhørende PCMCIA  netkort.
Hvordan tilslutter jeg min bærbare til ADSLen?
Og hvordan sætter jeg det op i Windows?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
02. marts 2002 - 01:05 #1
kan ikke hjælpe med netværket, men hvordan får man TDC til ikke at kræve $$ for forbindelsen :-)
Avatar billede trp79 Nybegynder
02. marts 2002 - 01:13 #2
Windows opsætningen er standard. Dvs. du skal have en tcp/ip protokol for pcmcia kortet installeret (det skulle den gerne selv gøre). Derudover skal internet explore sættes op: for Windows 98: kontrolpanel->internet indstillinger ->forbindelse -> lan settings og kryds automatisk... af (den øverste krydbox)

Du skal have fat i en hub eller en switch hvis du vil have såvel den stationære som den bærbare på internettet på en gang. Hvis du køber sådan så du have 3 alm. RJ45 kabler. En fra router til hub/switch og en fra hver maskine til hub/switch.

God weekend...
Avatar billede arriva Nybegynder
02. marts 2002 - 12:07 #3
Det kommer an på om du har en ATM eller en Ethernet forbindelse til dit modem, altså Netexpress 1 eller 2... Hvis du har ethernet kan du bare losse et kabel fra dit modem i din bærbare, og så sætte dens netværks opstillinger op efter hvad der står i TDC's opsætningsvejledning... Hvis du har en ATM forbindelse er det straks et andet problem, så vil det letteste nok være for dig at ringe ind til TDC og bede om at få din linje opgraderet til en netexpress 2, det koster 350,- og så for du oxo en router...
Avatar billede arriva Nybegynder
02. marts 2002 - 12:08 #4
glemte lige at sige, at hvis du vil have flere pc'er på samtidig skal du self. enten dele din forbindelse via en router, eller sætte f.eks. din stationære op til at dele forbindelsen ud på dit netværk... (via f.eks. en switch eller en hub)...

// Morten Riis
Avatar billede vszulc Nybegynder
02. marts 2002 - 16:04 #5
Problemet er bare at den bærbare ikke 'genkender' PCMCIA kortet som en forbindelse.
På min alm. computer er netværk via modemforbindelsen igennem et Speedstream netværkskort, mens jeg ikke kan gøre det samme på min bærbare med dens PCMCIA netværkskort
Avatar billede jakeman Nybegynder
05. marts 2002 - 11:56 #6
Det er vel et ethernet pcmcia kort ikke??
Avatar billede edske Nybegynder
07. marts 2002 - 23:04 #7
Prøv at pinge dig selv:

ping 127.0.0.1

Hvis ikke det virker er det ikke den rigtige driver til dit pcmcia kort, eller ikke til ethernet..