Avatar billede mariager13 Nybegynder
01. marts 2002 - 21:55 Der er 9 kommentarer

Chat fra internettet?

Det skulle ikke være noget problem at lave en chat, men er det muligt at få den til at køre fra en intenetside (som på www.viunge.dk fx.) uden at belaste serveren for meget (måske vha. applications) og hvordan kan man i så fald få den til at skrive/ændre applications? Hvilken kode skal jeg sætte ind i HTML'en?

På forhånd tak...
Avatar billede sfreak Nybegynder
01. marts 2002 - 22:06 #1
Ja, det skulle sagtens kunne lade sig gøre.
Uden at overbelaste serveren.
Avatar billede mariager13 Nybegynder
01. marts 2002 - 22:07 #2
Hvordan :)
Avatar billede sfreak Nybegynder
01. marts 2002 - 22:30 #3
Bare opret et chat-room... Og placér den på dit website.

Du siger, at det ikke skulle være noget problem at lave et chat-room.
Ellers, så bedes du spørge efter, HVORDAN man laver et chat-room, men det er måske også det du spørger efter?
Avatar billede mariager13 Nybegynder
01. marts 2002 - 23:20 #4
Jeg spørger om HVAD man skriver i HTML-koden, og hvad man gør med sit project... laver man bare en EXE???!? Og hvordan laver/ændrer man en aplication?? (vi er enige om at vi snakker VB ikke??)

Mvh
M
Avatar billede sjh Nybegynder
02. marts 2002 - 00:00 #5
Du har 2 mugliheder
(1)installere en http-server og lave det i asp eller sådan noget (Det har bare ikke noget med vb adgøre)
(2) Du kan lave en http-server med winsock prot 80 som chat server.

html:
lav et javascript som opdater i en frame

Jeg ville nok lave det i asp.
Avatar billede mariager13 Nybegynder
02. marts 2002 - 13:00 #6
Chatten skal have nogle funktioner som bare ikke kan laves i ASP :(
Avatar billede sjh Nybegynder
02. marts 2002 - 17:17 #7
hvad er det for nogle funktioner?
Avatar billede mariager13 Nybegynder
03. marts 2002 - 01:04 #8
Er det ikke lige meget :) kan i ikke bare fortælle mig om man kan sætte en exefil ind i et htmldokument og køre det derfra??? og - hvis det kan lade sig gøre - oprette applications derfra??
Avatar billede sjh Nybegynder
03. marts 2002 - 01:20 #9
exefil ind i et htmldokument? NEJ
Du kan lave en "ActiveX Control, ActiveX DLL" i et htmldokument.

se her: http://hjem.get2net.dk/sjh/eksperten/127792/farve.html