Avatar billede mbj Nybegynder
01. marts 2002 - 21:48 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Gennemsigtige layers

Hvordan kan man i Photoshop lave et layer, så man stadigvæk kan se det som er nedenunder...

Altså et et gennemsigtigt layer....
Avatar billede lillebror Nybegynder
01. marts 2002 - 21:50 #1
Ovre i højre side i layers kategorien kan du vælge opacy
Avatar billede hono Nybegynder
01. marts 2002 - 21:51 #2
opacity even :)

Hono
Avatar billede lillebror Nybegynder
01. marts 2002 - 21:52 #3
yeye :)
Avatar billede lillebror Nybegynder
01. marts 2002 - 21:52 #4
Jeg glæder mig vildt meget til at få hele 1 point
Avatar billede hono Nybegynder
01. marts 2002 - 21:55 #5
man skal ikke sælge skindet før bjørnen er skudt. Måske mener mbj alligevel ikke at svaret er 1 point værd ;)

Hono
Avatar billede beldring Nybegynder
01. marts 2002 - 21:57 #6
Er du ikke lige lovlig nærrig med dine point???
Du har 1300 point, og så lover du ét point!  :o(
Avatar billede lillebror Nybegynder
01. marts 2002 - 22:00 #7
Ej for at være fair, spørgsmålet var UFATTELIGT nemt
Avatar billede beldring Nybegynder
01. marts 2002 - 22:08 #8
ja, men stadigvæk!!! Man giver normalt mindst 5, det er normal kotume på eksperten.dk !!!
Avatar billede nonick Nybegynder
01. marts 2002 - 22:16 #9
LoL siger jeg bare
Avatar billede zhark Nybegynder
01. marts 2002 - 22:21 #10
pokkers jeg kom sku' for sent her!
Avatar billede zhark Nybegynder
01. marts 2002 - 22:25 #11
Kom til at svare, men altså det er i højre side! Du indstiller den slags!
Men du kan jo også klikke på "øjet", hvis du altså bare nemmere vil arbejde på et underliggende layers :)
Avatar billede zhark Nybegynder
02. marts 2002 - 02:01 #12
Der må da være andre der kan hjælpe her, vi deler da bare :)
Avatar billede michael-rene Nybegynder
02. marts 2002 - 02:03 #13
fatter ikke hans spørgsmål  men kunne da godt bruge 0,33 point :)
Avatar billede davidchristensen Praktikant
02. marts 2002 - 03:22 #14
Layers i Photoshop er per deffination altid gennemsigtige. Spørgsmålet er så bare om det der ligger i layeret er gennemsigtigt - og det er det jo ikke altid.

Skal du ha' lavet et nyt layer, så trykker du på den lille knap forneden i layerpaletten, som indikerer nyt lag.

Skal du have et eksisterende lag gennemsigtigt, så gør du som lillebror siger..

Og sæt så det pointtal op.. 1 point er jo nærmest en fornærmelse.. :)

David
-
Avatar billede mbj Nybegynder
02. marts 2002 - 11:47 #15
Det ene point var bare af symbolsk værdig.... Kan da godt sætte point tallet lidt højere op en anden gang, hvis det er så vigtigt for d'herrer :p
Avatar billede zhark Nybegynder
02. marts 2002 - 13:44 #16
Fra min side var det ren li'r, men kan dog ikke huske spm på 1 P undtaget kategorien "generelt" eller "om eksperten".
Alene det at næsten alle spm, som du også kan se her - ofte slet ikke er så entydige, jeg ved stadig ikke hvad du egentlig søgte?
Mvh. zhark
Avatar billede zhark Nybegynder
02. marts 2002 - 14:27 #17
For at du nu kan forstå hvad JEG mener, så kan du jo f. eks. dobb. klikke på dit layer, så er der også noget der hedder (normal eller advanced blending)