Avatar billede malissin Nybegynder
01. marts 2002 - 12:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

outlook registrerer nye mails men henter den ikke (IMAP)

Har følgende problem:

Outlook kører IMAP - den registrerer at jeg har 5 nye mails (5 unread) - men i min inbox er der kun 2 unread - de 3 nye bliver ikke hentet - eller først efter flere timer! Har ikke haft disse problemer med Eudora hverken på mac eller pc - men nu har jeg dette problem i outlook - og desuden også i Entourage til MAC (office X)

Er dette en MS bug eller hvad?

/Malissin
Avatar billede codpiece Nybegynder
12. marts 2002 - 15:18 #1
Ikke en bug - en 'facilitet' :ø)

Den største forskel på Eudora og Outlook/Exchange er at de bruger forskellige protokoller. Hvor Eudora sættes op til at checke post fx hvert 5. minut, er det Exchange der er den udfarende når man bruger Outlook. Derfor er der ikke nogen steder, hvor man kan justere hvor ofte der skal checkes for post i Outlook 2000.

Jeg har haft et lignende problem, hvor der var en firewall mellem min Outlook 2000 og Exchange 2000 serveren. Dette blokerede for trafik fra Exchange til Outlook, og derfor fik Outlook ikke besked om at der var ny mail, før man 'sparkede til den' f.eks. ved at åbne en eksisterende mail, eller ved at skifte over i en anden mappe.

Løsningen blev at installere en af de mange freeware mail-checkere der så poppede op, når der var post.

// Codpiece
Avatar billede malissin Nybegynder
18. marts 2002 - 13:25 #2
Hmm vd ikke om det er det der er mit problem. Problemet er hos mig at outlook rent faktisk har regisreret at jeg har fået nye mail - men at den ikke henter dem :(. F.eks står der at jeg har 5 ulæste mails i min indboks - men de bliver ikke hentet - dvs. de ulæste mails er ne mails jeg ikke har fået endnu - mails som ligger på mail-serveren men som ikke bliver hentet af outlook - som regel kommer de - dog med flere timers forsinkelse - det er da for lamt. Som sagt har jeg samme problem i Entourage til MAC - Piv!

/Malissin