Avatar billede portnoy Nybegynder
28. maj 2000 - 03:53 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Størrelsen på siden.

Kan en af jer hjerner, fortælle mig, hvordan jeg kan lave en hjemmeside, der er lige så "nem" at kigge på, uanset om jeg kører 800x600 el. højrere.
Den hjemmeside jeg har i øjeblikket, er lavet i 1200x768, men den ligner lort i 800x600.
Ideer??
Avatar billede manon Nybegynder
28. maj 2000 - 04:05 #1
Hvis du sætter din maskine/skærm til at kører i 800x600, når du redigerer din hjemmeside, så ved du hvordan resultatet kommer til at se ud, og så bliver du ikke skuffet.

i det at skærmen kører i denne opløsning, kan du med det samme se om det er noget værd at bygge videre på eller om der skal gøres mere ved eks. kanter/skygger og finesser.

\manon
Avatar billede roslev Nybegynder
28. maj 2000 - 04:36 #2
-lav det hele i en tabel der er under 800 pixels bred!
Avatar billede manon Nybegynder
28. maj 2000 - 04:55 #3
Roslev>

ja, det er faltisk den bedste måde at gøre det på - jeg glemte at tilføje det før - *GGG*

Jeg arbejder i 1024x768, men i mine hjemmesider bliver der indsat en tabel på 800 i brede og så har man faste rammer.

Men jeg forstod spm sådan, at det var det grafiske, men det er jo også sent :-)

ROSLEV > Du burde have brugt dit indslag som et svar, for i mine øjne er det det bedste svar!
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2000 - 09:05 #4
Lav siden i det mindste skærmformat, som den skal se godt ud i, og byg herefter siden i en tabel med fast bredte. Det må være konklutionen.
Avatar billede freeweb Nybegynder
28. maj 2000 - 13:04 #5
Det kan man jo ikke bruge når man bruger frames!
Avatar billede denboj Nybegynder
28. maj 2000 - 15:21 #6
jeg kigger lige med her, jeg har også tænkt på om man ikke kunne lave en eller anden funktion på sin hjemmeside der forholder sig til den skærmopløsning der der på den skærm den bliver vist på min egen hjemmeside er lavet i 800X600 og virker fint hjemme hos mig selv, men med det samme den bliver vist på en skærm m. 1024X 768 så bliver alt flyttet rundt og ser ud af H. til. f.eks. har man i medi8or (der ikke er et hjemmeside program) en funktion der hedder fuldskærm (tilpasset siden) så ser præsentationen ens ud uanset skærmens opløsning og det må da kunne lade sig gøre at lave noget magen til når man arbejder med hjemmeside
Avatar billede sonne Nybegynder
28. maj 2000 - 19:51 #7
Hvis du bruger frames så lad dine rammer være så du har tomme (ikke breddebestemte størrelse) yderst og de rammer du bruger skal så fylde 800 pixels tilsammen.
f.eks.
frameset col *,800,*

/kh
Aksel
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2000 - 00:24 #8
Avatar billede freeweb Nybegynder
29. maj 2000 - 08:31 #9
kharder
Hvorfor det?