Avatar billede dinni Nybegynder
01. marts 2002 - 00:19 Der er 14 kommentarer

Ophævelse af skrivebeskyttelse

Hvordan ophæves skrivebeskyttelsen af et tekstdokument i Word 97 programmet?

Hilsen Dinni
Avatar billede hojben Novice
01. marts 2002 - 00:21 #1
i stifinder kan du hæjreklikke på filen og vælge egenskaber.. fjern hak i skrivebeskyttet
Avatar billede hojben Novice
01. marts 2002 - 00:21 #2
højreklikke ;)
Avatar billede hojben Novice
01. marts 2002 - 00:34 #3
har du så lidt mere info ?
Avatar billede dinni Nybegynder
01. marts 2002 - 00:35 #4
Sorry, der var ingen flueben ved skrivebeskyttet. Et vindue havde flg tekst:" dokumentet er optaget af en anden bruger, ønskes der en kopi ?
Så hvad gør jeg nu?
Hilsen Dinni
Avatar billede jkrons Professor
01. marts 2002 - 01:00 #5
Sig Ja til at du ønsker en kopi. GEm denne under et andet navn. Slet det oprindelige dokument og omdøb det nye. Så er du på banen igen, med mindre det selvfølgelig er fordi, der faktisk ER en andern, der bruger dokumentet.
Avatar billede webmiss Nybegynder
01. marts 2002 - 16:01 #6
Hvis du åbner samme dokument flere gange - kommer programmet og fortæller dig at dokumentet er skrivebeskyttet - det er det ikke men luk lige det du åbnede først uden at gemme og gem så det du åbnede sidst
Avatar billede webmiss Nybegynder
01. marts 2002 - 16:03 #7
Hov forresten !! - sidder du ikke i et neværk hvor flere har adgang til det pågældende dokument, og en anden måske også redigerer i det - og har du det ikke åbnet flere gange - bør du nok overveje at anskaffe dig en firewall ret hurtigt !!
Avatar billede johs_j Novice
01. marts 2002 - 18:21 #8
Det du skal gøre er at gemme dokumentet uden kodeord. Når du har åbnet dokumentet vælger du Gem som. Gå ind i den dialogboks hvor du indskriver kodeord og slet det der står så ruden er tom. Så gemmer du. Næste gang du åbner dokumentet er koden væk.
Avatar billede dinni Nybegynder
05. marts 2002 - 16:11 #9
Når jeg tilføjer yderligere tekst til filen og forsøger at gemme,er vinduet med flg tekst der: programmet har udført en  ulovlig handling og progr. afsluttes. Kontakt forhandler, hvis problemet forsætter. Pc,eren fastfryser og jeg må afslutte med abegrebet og starte op med at gendanne active desktop.  Når jeg forsøger at gemme som er tidligere er foreslået, er filikonet som ved en skjult fil. Jeg har forsøgt alle forslag, men er ikke kommet videre. Så jeg har nok rigtigt kludret idet.
Avatar billede jkrons Professor
05. marts 2002 - 19:41 #10
Noget kunne tyde på at der er en fejl et sted i dokumentet, som får Word til at gå ned. Har du evt. prøvet at kopiere hele teksten over i et nyt dokument og gemme det? Giver det i så fald samme problemer?
Avatar billede flemmingbach Nybegynder
23. maj 2002 - 10:22 #11
Jeg har oplevet samme problem som dinni. Man kan sagtens kopiere teksten over i en anden fil, uden at problemet følger med. Men det kan ikke lade sig gøre at komme af med den gamle. Jeg har prøvet at slette den på alle mulige måder, uden at det er lykkedes. Så kan nogen oplyse mig en måde så jeg kan slette det gamle dokument? Jeg har windows 98 og office 2000, og der er ikke andre brugere, selv om maskinen siger det.
Avatar billede jkrons Professor
23. maj 2002 - 10:26 #12
Genstart pc'en. Prøv så at slette alle de temporære filer, du kan komme afsted med. Søg efter *.tmp, og slet alle de, der er lavet før sidste genstart.
Avatar billede jkrons Professor
23. maj 2002 - 10:26 #13
PS! Sørg for at du viser skjulte filer for at være sikker på at få alle med.
Avatar billede flemmingbach Nybegynder
23. maj 2002 - 11:01 #14
Ja - problemet er løst. Sluk computeren, og tænd den igen. Så banalt kan det altså være. Og alt det bøvl jeg har haft fordi jeg ikke vidste det. Tak til alle dem på denne og de andre sider om samme spørgsmål, der har bidraget til løsningen og forklaringen på hvorfor problemet er opstået.