Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 00:14 Der er 42 kommentarer og
2 løsninger

Hvem bruger Cliche med mysql ??? I må vide hvordan man gør

Hey!
Hvis du har webhotel ved cliche, hvordan fan får du så mysql til at virke? Jeg aner bare ikke hvor jeg skal placere alle de filer henne.....

Nogen der eventuelt kan hjælpe???

Jeg har 2 mapper : wwwroot & db
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 00:14 #1
ps - deres faq fortæller ikke en sk.. om placeringen
Avatar billede invisibleman Nybegynder
01. marts 2002 - 00:15 #2
Alle de filer !?

MySQL har intet med din FTP at gøre.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
01. marts 2002 - 00:16 #3
Dine .html/.php/.asp filer osv. skal du smide i wwwroot.
Avatar billede hojben Novice
01. marts 2002 - 00:16 #4
db er til hvis du fx skal ha "gemt" din access database

wwwtoor er til dine hjemmesidefiler...
Avatar billede muddi Praktikant
01. marts 2002 - 00:17 #5
Det skal vel lægges i wwwroot, hvis du skal kunne tilgå det via nettet...
Kender ellers ikke noget til Cliche, så jeg siger ikke mere nu :o) *GG*

/Muddi
Avatar billede muddi Praktikant
01. marts 2002 - 00:17 #6
Er Cliche det samme som phpMyAdmin?
Avatar billede invisibleman Nybegynder
01. marts 2002 - 00:18 #7
*lol* www.cliche.dk ...
Avatar billede tower-news Nybegynder
01. marts 2002 - 00:19 #8
muddi -> lol joke!!!
Avatar billede muddi Praktikant
01. marts 2002 - 00:22 #9
tower-news >> Sorry det læste jeg jo godt i spørgsmålet... tænkte bare ikke lige over det *skraldgriner*

bounce2002 >> Der burde da ikke være nogen filer, som du selv skal installere medmindre du selv har administrativ adgang til serveren...!
Avatar billede invisibleman Nybegynder
01. marts 2002 - 00:23 #10
bounce2002: Hvis du tænker på mysql datafilerne så kan du ikke bruge dem til en disse.
Avatar billede muddi Praktikant
01. marts 2002 - 00:31 #11
For at få adgang til mysql skal du enten være sej i SQL eller håbe på at Cliche har phpMyAdmin hvilket sikkert ligger på http://phpmyadmin.dit-domæne.dk eller http://mysql.dit-domæne.dk ellers prøv at udskifte domænet med cliche.dk

Skriv en mail til supporten hos Cliche det er mit råd... De kan 100% sikkert svare på dit spm.

/Muddi
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 01:14 #12
Denne mail fik jeg fra Cliche:

Hej Brian,

Du har fuld skriverettigheder til alle dine mapper, så du skulle kunne placere
dine databaser hvor du har lyst. Mht MySQL så skal du selv uploade en sådan.

Underligt....
Hvis jeg skriver : http://mysql.brideonline.dk så står der bare #hosted by cliche"......... Arrrrrrggghh!!!
Avatar billede muddi Praktikant
01. marts 2002 - 01:21 #13
For mig lyder dette her ret besynderligt? Jeg fatter ikke så meget af det lige nu *G*
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 01:22 #14
Det gør jeg sgu heller ik. ;(
Avatar billede muddi Praktikant
01. marts 2002 - 01:27 #15
Jeg har aldrig hørt om andre filer man skulle oploade end sql-filer... MySQL er vel installeret på serveren og ikke bare noget som man selv lægger op...?
Var det en access-database, så kunne jeg fatte det, for den skal jo bare lægges i mappen /db
Jeg ville bede supporten om at forklare det nærmere for dig. Der står jo heller ikke noget om det i deres FAQ, og de kan ikke regne med at alle har forstand på den slags fra start...!

Venter spændt på at høre mere her :o)

/Muddi
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 01:48 #16
Så har jeg kontaktet dem med et laaaangt brev.....
Får nok svar engang på fredag, som egentlig er sådan cirka idag...
Så kan du/i se hvad de skriver
Avatar billede muddi Praktikant
01. marts 2002 - 01:50 #17
:o)
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 01:51 #18
øv hvor det sucks det her!
Avatar billede cyberdude Nybegynder
01. marts 2002 - 10:25 #19
jeg vil tro at det cliche.dk mener er at du selv skal opsætte phpmyadmin på den plads du har købt.... de har åbentbart ikke "gidet" at sætte én phpmyadmin op som kan trække alle deres kunder som bruger mysql..... hvilket jeg vil mene er lidt dårlig service. det tager højst 15-20 min at opsætte phpmyadmin og så kan det bruges fra alle de kunder der skal bruge det.......
Men nok om det!

Så jeg vil foreslå at du henter og uploader en phpmyadmin til dit webhotel, og indtaster det brugernavn / kode som du har fået af cliche til din mysql database... så vil jeg tro at det virker.....
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 10:50 #20
cyber !!! - Hvordan kommer jeg så ind i det phpmyadmin??
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 11:11 #21
jeg fatter bare nada! Jeg har 10MB på mit webhotel, men mysql fylder over 12MB i pakket tilstand....
Avatar billede cyberdude Nybegynder
01. marts 2002 - 11:17 #22
det er IKKE mysql du skal instalere.. det er phpmyadmin (søg efter det på hotscripts.com) det fylder ikke ret meget....
igennem dette værktøj kan du oprette de tabelelr du skal bruge , og så via php connecte til dem og indsætte/hente data ud.....
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 12:06 #23
jeg har insalleret phpmyadmin, men den skriver bare følgende:

Background:
The address on the Web server you attemped to reach has an ISAPI or CGI program installed that verifies user credentials before proceeding. The authentication credentials used to connect to the server were denied access by this program.
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 12:07 #24
og jeg har indtastet brugernavn og kode som jeg har fået af cliche.
Avatar billede cyberdude Nybegynder
01. marts 2002 - 12:08 #25
som jeg så også skrev i et andet spørgsmål i går så ret henvendelse til cliche.dk igen her ser det ud formig som at serveren ikke er konfigureret ordentlig.....
Avatar billede cyberdude Nybegynder
01. marts 2002 - 12:09 #26
hvad har du skrevet i host ??
prøv at skrive localhost hvis det ikke allerede er det der står i forvejen...
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 12:12 #27
hmmm.... jeg har skrevet brideonline.dk

prøver lige
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 12:14 #28
det virker nada !!
Avatar billede cyberdude Nybegynder
01. marts 2002 - 12:15 #29
så skriv til cliche. det er en fejl på severen!
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 12:16 #30
er der noget jeg skal ændre i config.inc ??
Avatar billede cyberdude Nybegynder
01. marts 2002 - 12:19 #31
nope ikke ud over dit brugernavn og pass samt evt. host. men i 99% af tilfældende er det localhost med mindre at der er oplyst andet i de informationer men har fået fra hosten..
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 12:28 #32
arrrrrgggghh !!!!!!!! cliche sucks !!!!!
Nu skriver jeg sgu til dem endnu en gang
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 12:30 #33
Hey, nu skete der et eller andet.....
Den skrev:

Fejl
MySQL returnerede:
Access denied for user: 'brideonline.dk@localhost' (Using password: YES)
Avatar billede cyberdude Nybegynder
01. marts 2002 - 13:27 #34
okay, så er fejlen på din side......

Du har fået en order bekræftelse fra cliche... på den er der et punkt der hedder mysql
her under står der nogle bruger oplysninger som skal bruges (dem du indsætter i config.inc) mener ikke at mysql kan klare et . i brugernavnet.... prøv evt. kun med brideonline elelr brideonlinedk
Avatar billede invisibleman Nybegynder
01. marts 2002 - 17:27 #35
Dit brugernavn til MySQL hos cliche vil være brideonline_dk ...
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 21:55 #36
det virker stadig ikke......

Prøver lige at kontakte dem angående brugernavn, kode osv.
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
02. marts 2002 - 00:02 #37
Okay det er for underligt det her...
Jeg lavede min config.inc om, uploadede den til min hjemmeside,
og nu har jeg altså adgang til alle andres databaser ???!!!

Hvad helvede sker der ????
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
02. marts 2002 - 00:08 #38
Jeg har selvfølgelig slettet den igen, da det ik lige er noget jeg går ind for
Avatar billede muddi Praktikant
02. marts 2002 - 11:22 #39
Det lyder ikke som et sted jeg vil have mine ting liggende. Det lyder som om at de ikke prioriterer sikkerhed ret højt :o)
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
02. marts 2002 - 14:19 #40
jep! Og de har stadig ikke svaret på min mail.....

Men jeg har dog adgang til 2 databaser... Test & test 2, men det kan jeg sgu ik bruge til noget.. Og det eneste der står når jeg logger ind, er hvilket sprog jeg vil køre phpmyadmin med...
Avatar billede cyberdude Nybegynder
02. marts 2002 - 15:30 #41
hm jeg vil tro at siden du kan se de andres databaser, så har de sikkert ingen root password på deres mysql server...... så hvis du blot loggger ind med brugernavnet så har man adgang til alle databaserne.......
Ikke et sted jeg vil anbefale!
Avatar billede acidduck Nybegynder
15. marts 2002 - 23:13 #42
Jeg kan sgu heller ikke få phpmyadmin til at køre på mit domæne. What's the trick? Hvordan ser din/jeres opsætning ud?

Og hvad med login/password? Det står intet om det i de mails jeg har fået fra Cliche.

$cfgServers[1]['host']          = 'localhost';
$cfgServers[1]['port']          = '';
$cfgServers[1]['socket']        = '';
$cfgServers[1]['connect_type']  = 'tcp';
$cfgServers[1]['stduser']      = '';
$cfgServers[1]['stdpass']      = '';
$cfgServers[1]['auth_type']    = 'config';
$cfgServers[1]['user']          = 'domænenavn.dk';
$cfgServers[1]['password']      = 'password';
$cfgServers[1]['only_db']      = '';
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
19. oktober 2002 - 19:41 #43
Du går bare ind på phpmyadmin.cliche.dk , og skriver adgangskode + pass. så laver du din database derinde.
Avatar billede woogoo Nybegynder
11. september 2003 - 08:55 #44
du skal skrive en e-mail til mysql@cliche hvor du skriver at du skal ha oprettet en database.. og så indtaster du din hjemmeside og dit password.. så skulle de ordne resten!??