Avatar billede henrikl Nybegynder
28. maj 2000 - 03:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Infrarød komm. på "Laptop Dell Cpi"

Jeg har købt en brugt Laptop "Dell Cpi"
PII 300 mhz 64ram og lidt andet guf i..

Nu er problemet så, at efter jeg har geninstalleret styresystemet kan jeg ikke få den infrarøde komm. til at virke. (Den virkede fint før)

Styresystem: Windows 98 4.10.1998

Under Infrarød overvågning skriver den.
  Fejl 45. Den interne software har fundet en intern fejl. Kontroller den infrarødes softwareinstillinger under egenskaber i netværk......bla bla bla

I "Nætværk" har jeg følgende netværkskomponenter installeret:
-Microsoft Family Logon
-Opkaldskort
-SMC IrCC (Kontroller til Infrarød kommunikation)
-Hurtig infrarød protokol -> SMC IrCC (Kontroller til Infrarød kommunikation)
-TCP/IP -> Opkaldskort

Jeg har rodet lidt med indstillingerne der, men det har hjulpet lige fedt..

Så nu tyr jeg til den proffesionelle løsning.. EKSPERTEN
Jeg håber at der er nogen derude der kan hjælpe mig med dette problem, da jeg meget gerne vil have laptoppen til at kommunikere med min Nokia 6150 telefon.

Greetz HenrikL
Avatar billede denniss Nybegynder
28. maj 2000 - 03:24 #1
Hvis dit nye styresystem er windows 2000, kan du ikke være sikker på at den kan snakke sammen med din telefon. hvis det er win 98, er der ingen problemmer...
Kontroller din ir opsætning i bios'et.
og hent ir driveren ned fra dell's hjemmeside.
Avatar billede henrikl Nybegynder
28. maj 2000 - 04:32 #2
Jeg skriver i beskeden at styresystemet er:
Styresystem: Windows 98 4.10.1998

Ir opsætningen i Bios er, som den var tidligere.
Og jeg kan ikke finde nogen Ir driver på dell's hjemmeside.

Hjæææælllp!!!!
Avatar billede henrikl Nybegynder
17. oktober 2000 - 12:44 #3
dope