Avatar billede tspdk Nybegynder
28. februar 2002 - 21:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ang. primær nøgle i MDB fil

Hej

Je har en MDB fil som der skal have en primær nøgle for at jeg kan ændre den online, men for så at jeg kan bruge den online bageftet skal den primære nøgle fjernes.

Findes der en måde at tilføje / fjerne en primær nøgle i en TABEL online via et script eller noget i den til.

pleeeeeaaaase help me :o)

MVH Thomas
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2002 - 21:33 #1
Hvorfor må der ikke være primær nøgle når den skal bruges online?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. februar 2002 - 21:39 #2
Samme undren.  Sæt en "id" på med autonummerering. Den gør
ingen skade og kan altid burges som primær nøgle.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. februar 2002 - 21:40 #3
burges .... altså, Erik
Avatar billede badman1 Nybegynder
28. februar 2002 - 21:53 #4
arbejder sammen med thomas
det er fordi at det er til et shopping system og man skal kunne skrive produkter ind
men nu bliver det lidtt speget
når der er primærnøgle på kan man sætte produkter nd via en admin del
men hvis man så prøver at købe i shoppen så komemr den emd en fejl der er relateret til at der er en primær nøgle så snart primærnøglen bliver fjernet så virker shoppen

så kan man ikke på en smart måde fjerne/sætte primærnøgle på evt via noget activex eller noget

mvh
anders
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2002 - 21:56 #5
Kan stadig ikke se hvorfor I ikke kan have en primær nøgle??? Hvis der kommer fejl når man prøver at købe noget, så var det vel smartere at rette den del af sagen IMHO?!
Avatar billede badman1 Nybegynder
28. februar 2002 - 22:01 #6
ok
men er det muligt at lave det med evt activex ??? det med primærnøglen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. februar 2002 - 22:01 #7
Lad mig igen støtte ezolu - I har nok et problem, men det i
foreslår er ikke løsningen. Kom med flere detaljer, så skal vi
nok få kogt den kylling.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2002 - 22:02 #8
badman > Aner det ikke ):
Avatar billede tspdk Nybegynder
30. oktober 2002 - 22:35 #9
jeg har fundet løsningen og det ser ud til at virke... jeg gennerer bare en Uniq ID hvergang som DB så får så virker det